مشاوراملاک وکسب مهارتهایی برای تبدیل شدن به یک مشاوراملاک درجه یک.

مشاوراملاک

مهارتهای یک مشاور املاک 

داشتن مهارت کافی درهرشغلی یکی از نیاز های اساسی مشاغل میباشد علاوه براین علاقه به حیطه شغلی نیز یکی از الزامات برای تبدیل شدن به یک فرد متخصص در رشته کاری است .ما در اینجا سعی داریم ابتدا شمارا بامهارتهای مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مشاوراملاک نمونه را شرح دهیم در نهایت یک سری از وظایف ها را بازگو کنیم.

برخی از مشاوران املاک نسبت به سایر مشاوران برجسته و نمایان هستند زیرا آنها هر معامله ای را به بهترین شکل ممکن تمام میکنند .این مشاوران به ندرت خجالتی هستند و از گفتن نظراتشان هیج ابایی ندارند آنها همیشه با تمرکز روی بهترین ویژگیهای یک ملک آن را تبلیغ میکنند آنها به کاری که انجام میدهند علاقه داشته تا از منافع این شغل نسبت به خود بهره مند شوند.

در ادامه فهرستی از مهارتهای یک مشاوراملاک  نمونه را مطرح خاهیم کرد:

فهرست

جهت دسترسی آسان به هریک ازمطالب کلیک کنید.

۱.داشتن مهارتهای لازم جهت مذاکره

۲.صداقت درکار

۳.داشتن آشناییت لازم با محل

۴.اخلاقیات

۵.آشنایی با قوانین و مقررات لازم

۶.علاقه مندی و اشتیاق

۱.داشتن مهارتهای لازم جهت مذاکره:

بهترین مشاوران کسانی هستند که در ارتباط با مشتری به خوبی رفتار میکنند و چگونگی دریافت منافع از مشتریان را میدانند.

داشتن مهارتهای ارتباطی خوب  به یک مشاور کمک میکند تا درمورد همه موضوعات قبل از نوشتن پیش نویس های مربوط به معالمه صحبت کند.

یک مشاور املاک خوب باید طوری مذاکره کند که هر دو طرف قرارداد سود ببرند و بداند چگونه دو طرف را برای بستن یک قرارداد موفق متقاعد نماید.

 

۲.صداقت درکار

یکی از مهمترین ویژگی های یک مشاور املاک نمونه داشتن صداقت است. این بدان معناست که اگر شما بخاهید به یک مشاور املاک حرفه ای تبدیل بشوید باید صداقت داشته باشید و این را ثابت کنید. هیچ کس دوست ندارد با مشاور املاکی که سابقه خوبی در این زمینه ندارد کار کند.هر شخصی به دنبال منافع خود میباشد بنابراین شخصی که بتواند این منافع را بین طرفین تثبیت کند یک مشاور املاک خوب میباشد. پس داشتن سوابق درخشان در این حوزه به انتخاب شما توسط فروشندگان و خریداران و… کمک میکند.تبلیغات یک مشاور املاک مشتری های راضی و سوابقی که دارد هستند و یکی از  لازمه های داشتن سوابق خوب در این باره صداقت درکار است.

۳.داشتن آشناییت لازم با محل

مهارت لازم بعدی داشتن آشناییت لازم با محل یا منطقه مورد معامله میباشد. این دانش به شما در فهم و درک قوانین و مقررات مربوط به مناطق و همچنین شناخت ارزش ملک کمک میکند شما همچنین باید در مورد محله های دیگر که فرصت های خوبی را به مشتریان محیا میسازند را بشناسید.هر مشاور املاک خوبی باید درک درستی از محله و ارزش های خانه در تمام مناطق مربوطه بدست آورد.

۴.اخلاقیات

نگرش سختگیرانه یک مشاور املاک باعث تمایز آن از سایر مشاوران میشود.خرید و فروش یا اجاره کاره یک روز نیست بلکه به زمان زیادی برای بدست آوردن توافق بین طرفین نیاز است به همین دلیل یک مشاور املاک هرگز دست از تلاش برنمیدارد.

۵.آشنایی با قوانین و مقررات لازم

یکی دیگر از مهارتها آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به املاک در یک منطقه میباشد.

مشاور باید با تمام قوانین ملک و قوانین مربوط به معاملات و عقدقراردادوقوانین ثبتی و شهرداری و دارایی و بیمه و… آشنا باشد تا مشاوره خوبی به طرفین در این باره بدهد به طوری که مشتریان را در رابطه با تمام اطلاحات فنی و قانونی مربوط به قرارداد اجاره یا خرید و فروش بتواند راهنمایی کند .

۶.علاقه مندی و اشتیاق

مشاوران املاک موفق کسانی هستند که به کار خود علاقه دارند. و این علاقه باعث لذت بردن از کار در آنها میشود.شما باید با نشان دادن بهترین گزینه ها علاقه خود را به خدمت به آنها نشان دهید.همچنین باید به تمام افراد احترام قایل باشید تا بتوانید برای مردم از تمام محله ها با فرهنگهای متفاوت منزل تهیه کنیدو باعث ایجا خوشنودی در آنها بشوید. شما هیچگاه مشاور املاکی محبوب و موفقی را نمیبینید که از کار خود خسته و مایوس باشد.مشاوران املاک خوب به آنچه که انجام میدهند کاملا مشتاق هستند و مراقب ظاهر خود نیز میباشند.

و در اینجا میرسیم به توضیح برخی از وظایف مشاوران املاک

نقش ها ووظایف یک مشاور املاک را بهتر بشناسیم!

بیشتر مردم تصور می کنند که مشاوران املاک تنها وظیفه جمع آوری مبالغ پرداختی را داشته و مشتریان را از جایی به جای دیگر منتقل می کنند! اما مشاوره املاک یکی از دسته مشاغل خدماتی پر دردسر بوده که به طور عادی وظایف بسیاری بر عهده یک مشاور املاک می باشد. اگر شما هم قصد راه اندازی یک دفتر مشاور املاک را دارید و یا به عنوان یک مشتری با این صنف سر و کار دارید لازم است بدانید تا وظایف واقعی یک مشاور املاک چیست؟

  1. تهیه و تنظیم فهرست املاک و ارائه آن به مشتری.
  2.  باید همکاری کاملی با فروشنده در جهت قیمت گذاری ملک بر اساس ارزش واقعی آن داشته باشد.
  3. بازبینی قیمت های نهایی بر عهده مشاور املاک است.
  4. بازرسی جزئیات ملک همچون ابعاد زمین، تاسیسات خانه و غیره بر عهده مشاور املاک است.
  5. انجام مشاوره هایی به منظور رفع معایب خانه با صاحب ملک نیز بر عهده مشاور می باشد.
  6. تبلیغات اینترنتی به منظور بازاریابی برای املاک.
  7. برنامه ریزی برای دیدن ملک توسط مشتری به عهده مشاوراملاک است.
  8. مذاکره بر سر شرایط قرارداد، مبالغ پیشنهادی جایگزین و …
  9. برنامه ریزی برای جلسه نهایی انجام معامله.
  10. بازنگری پرونده های عقد قرارداد.
  11. گرفتن مبلغ بیعانه خریدار و تحویل آن به صاحب ملک.
صحبت آخر

یک مشاور خوب خود را نسبت به تمام تغییراتی که در قوانین و مقررات مربوط به املاک و مستغلات اتفاق می افتد، به روز نگه می دارد.شخصی که مصر، پرشور و آگاه از پویایی املاک و مستغلات در جامعه محلی خود باشد، می تواند یک مشاور املاک موفق باشد

یک مشاوراملاک موفق به دنبال پیشرفت های مربوط به تکنولوژی مانند منابع آنلاین، وب سایت ها، انجمن ها، كانون ها و برنامه های کاربردی می باشد، که می توانند به وی در خدمت بهتر به مشتریان خود کمک کند. برای اینکه یک مشاوراملاک خوب باشید، ترکیبی از هوشیاری ذهنی، ارتباط خوب و تمایل به اتخاذ تکنولوژی های جدید لازم است.

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید