آشپزخانه ایرانی به چه صورت طراحی میشود ؟گام های طراحی آشپزخانه ایرانی

نمای آشپزخانه

۵گام طلایی در زیبا کردن آشپزخانه که باید آن را بدانید.

 با توجه به قدمت ایران که از قدیم دارای تاریخ معماری های زیادی میباشد.دکوراسیون خانه ایرانی در بیشترین موراد سنتی است.

دکوراسیون در لغت به معنای چیدمان و مرتب سازی است هر آنچه که ما در این مقاله به آن میپردازیم به شما در چیدمان آشپزخانه کمک خواهد کرد.

اهمیت آشپزخانه:

آشپزخانه به عنوان قلب دوم خانه محسوب میشود .در این قسمت ما ایده هایی در این باره مطرح خواهیم کرد در ادامه همراه ما باشید…

هر آشپزخانه از اجزایی تشکیل شده است و نسبت به اهمیتی که داراست مورد بررسی قرار میگیرد. هرچه این اجزا زیبایی بیشتری داشته باشند در نمای کلی خانه تاثیر گذار خواهدبود. به این صورت که مهمترین بخش  و مهمترین جزء آشپزخانه کابینت میباشد که در ادامه توضیحی در این باره خواهیم داشت.

 

۱.اولین گام :

در طراحی دیزاین . تم  یا قالب کلی موردمطرح میباشد که بسته به سلقه هر شخصی میتوان اینکار را انجام داد.تم آشپزخانه از رنگ آمیزی دیوار و سقف و طراحی کفی مناسب برای  زیبایی کار صورت میپذیرد.انتخاب کاشی های شیشه ای در اندازه های بزرگ و رنگ بندی های خاص میتواند زیبایی آشپزخانه را دوچندان کند.

 

۲.گام دوم:

گام بعدی انتخاب کابینت است .به دلیل وجود اجزاء ریز بسیار در آشپزخانه ما به کابینت نیاز داریم تا آنها را بسته به نیازمان دسته بندی کنیم پس در طراحی دکوراسیون نکته بسیار مهمی که مطرح میشود انتخاب کابینت است.

نکات انتخاب کابینت:

نکاتی را باید در انتخاب کابینت رعایت کنید اولین نکته در این زمینه اندازه کابینت که به اندازه آشپزخانه و فضایی که باید در آن قرار گیرد بستگی دارد.اگر فضایی که در اختیار شماست بزرگ باشد میتوان از طرح های زیبایی برای کابینت استفاده کرد .درهرصورت امروزه بازار طراحی کابینت پر از طراحی های زیبا و سلیقه پسند است.نکته دوم انتخاب رنگ مناسب براساس رنگ تمی که برای آشپزخانه خود در نظر گرفته اید رعایت شود.نکته دیگری که در این باره بر زیبایی کار می افزاید ایجاد ویترین برای کابینت است. انتخاب سبک کابینت نیز سلیقه ایست دو نوع سبک در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی مورد بررسی است سبک سنتی که از دیرباز میهمان خانه های ایرانی بوده است و سبک مدرن که درحال حاضر درحال پیشرفت است

انواع کابینت:

کابینت فلزی

کابینت چوبی

۳.گام بعدی:

در طراحی دیزاین انتخاب یخچال اجاق گاز و چرخ گوشتو آبمیوه گیری و … بسته به سلیقه و هزینه ای که مورد نظر شماست باید مورد بررسی قرار گیرد. در این گام انتخاب ظرف و ظروف مورد استفاده که پاسخگوی نیاز های شما باشد نیز بررسی میشود.

۴.گام بعدی:

اگر آشپزخانه شما بزرگ است نقشه ی گذاشتن میزغذاروی را هم میتوانید داشته باشید هرآشپزخانه ای چه کوچک باشد چه بزرگ شما میتوانید به بهترین شکل آن را زیبا کنید.

۵.گام پنجم:

انتخاب پرده درصورت وجود پنجره است شما میتوانید ازانواع مختلف در این زمینه انتخاب کنید.

۶.گام ششم:

یکی دیگر از نکاتی که در زیبا کردن آشپزخانه میتواند تاثیر گذار باشدنور پردازی است. اینکار توسط چراغ های هالوژن یا لوستر های شیک میتواند صورت گیرد که به نظر بنده در صورت سنتی بودن  طرح آشپزخانه میتوان از انواع لوستر استفاده کرد اما در طراحی های مدرن کابینت میتوان  از انواع نور مخفی ها استفاده کرد.

ایده های طراحی دیزاین آشپزخانه:

طرح شماره ۱

آشپزخانه
قرار دادن میزغذاخوری درآشپزخانه

۵گام اساسی در زیبا کردن اتاق خوابهای ایرانی 

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید