اتاق خواب خانه های ایرانی به چه صورتی است و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

اتاق خواب

۵گام اساسی در زیبا کردن اتاق خوابهای ایرانی 

تمام اجزای خانه از آشپزخانه گرفته تا اتاق خواب ها و سرویس و پذیرایی و … دارای اهمیتی ویژه است پس رعایت اصول اولیه در طراحی هرکدام از اینها بسیار مهم است.

هراتاق خواب بسته به سلیقه شخص و میزان هزینه ای که شخص میپردازد دارای ویژگی هایی است که ما در ادامه به توضیح برخی از اینها میپردازیم.با ماهمراه باشید…

اتاق خواب

گام یکم:

اولین گام در طراحی اتاق خواب انتخاب قالب اتاق و سبک مورد علاقه هر فردی است.

ازآنجایی که اتاق خواب مکانی برای استراحت شخص میباشد تمی که در این زمینه انتخاب میشود باید باعث آرامش شخص باشد. شما برای دیوار ها نیز میتوانید از انواع کاغذهای دیواری از پوسترهای سه بعدی استفاده کنید.

انتخاب رنگها درطراحی تم اتاق

با توجه به این بحث دونوع رنگ بندی در این زمینه مورد بحث قرار میگیرد. یکی تیره و دیگری روشن میباشد که به رنگهای سرد و گرم نیز معروف میباشند.رنگهایی که در این زمینه استفاده میشود بسته به سلیقه ای فردی که وجود دارد بیشتر بصورت رنگهای روشن میباشد

اتاق خواب

رواشناسی رنگ اتاق

زیرا باعث میشود هرفردی با ورود به اتاق های بارنگهای سرد استرس را از خود دور ببیند و خود را برای استراحت آماده کند. اما اگر این رنگها تیره باشد ممکن است در شخص اضطراب ایجاد کند و باعث نا آرامی وی گردد.

گام دوم:

گام بعدی انتخاب نوع کف اتاق خواب است که از سنگ سرامیک یا چوب یا از هرچیز دیگر نیز میتواند باشد.طراحی کف اتاق نیز از اهمیت زیادی برخوردار است شما میتوانید بسته به نیاز خود و هزینه ای که در این زمینه استفاده خواهید کرد و با توجه به تنوع زیاد در این زمینه میتوانید به خوبی از این مزیت استفاده کنید.

گام سوم:

گام بعدی درطراحی اتاق خواب انتخاب تخت مناسب برای استراحت میباشد. اکثر ایرانی ها در این زمینه از لهاف تشک سنتی نیز استفاده میکنند .

اهمیت کمد در طراحی فضای اتاق خواب:

 در اینجا اگر بخواهیم لهاف تشک هارو مرتب در یکجا بچینیم به کمد یا کمدهای دیواری نیاز داریم. البته لازم به ذکر است برای زیبایی درحال حاضر از کمد دیواری در این زمینه استفاده میشود که کمد فقط برای چیده شدن لهاف تشک نیست بلکه از کمد دیواری میتوان به عنوان کمدی برای چیدن انواع لباس و میز دروار یا میز لوازم آرایشی نیز استفاده کرد .

اتاق خواب

گام چهارم:

گام بعدی در دیزاین انتخاب پرده ای مناسب برای اتاق به زیبایی طراحی بیش از پیش می افزاید. شما با توجه به سلیقه تان و توضیحاتی که در بالا خدمتتون گفته شد رنگ پرده و نوع طراحی آن و سبکی که مورد نظرتان است انتخاب کنید.

اتاق خواب

گام پنجم:

گام بعدی انتخاب نور پردازی  بخش دیزاین اتاق میباشد.شما از انواع نورپردازی ها از لوستر های زیبا گرفته تا استفاده از شب خوابها در این زمینه میتوانید استفاده کنید.

بسته به نیاز شخص دراتاق های خواب میتوان سیستم کامپیوتری قرار داد. یا استفاده از تلویزیون هایی برای تماشای فیلم یا سیستم های صوتی جهت گوش دادن به آهنگهای ملایم و آرامش بخش که در استراحت کردن فرد تاثیرگذار است.

۶گام در زیبا کردن آشپزخانه را بدانید

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید