انواع ملک در ترکیه و نکته ای مهم برای اقامت در ترکیه با عقد قرارداد خانه

انواع ملک

انواع خونه در ترکیه رو بشناسید

کسانیکه به فکر مهاجرت به ترکیه هستند ابتدا به فکر این میافتند که به کدام شهر بروند چه منطقه ای و چه خانه ای از لحاظ راحتی و به صرفه بودن از لحاظ دسترسی های عمومی و امکانات محل زندگی و خیلی نکات دیگر از این قبیل رادر نظر میگیرند و این موارد شاید برای خیلیها مهم و قابل بررسی بوده باشد اما ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که انواع ملک در ترکیه  چه خانه هایی با چه امکاناتی میباشند.

انواع خانه در ترکیه؟

سیته

ویلایی

رزیدانس

نرمال آپارتمان

سیته ها:

مجتمع هایی هستندباعمر زیر بیست سال که دریک مجموعه با فضای سبز دارای حراست اما ممکن است امکانات رفاهی نداشته باشند در این مجموعه سیستم گرمایش و سرمایش بصورت مرکزی نبوده و هریک از ساختمانها بصورت جداگانه دارای پکیج میباشد در این مجموعه شارژساختمان بسته به امکانات و فضای سبز موجود مورد بررسی قرار میگیرد.  

ویلایی :

درترکیه ویلاها جزو بافتهای قدیمی بوده و در برخی جاها سن آنها به بالای ۳۰سال میرسد. ویلا ها به دلیل ماهیت شهر استانبول که به دریا نزدیک بوده به وفور در تمام محله ها مشاهده میشود اما قیمت و شارژ آنها نسبت به بقیه ملکها در ترکیه بالا میباشد.

رزیدانسها:

رزیدانسها تک برج هایی در سطح شهر میباشندکه ساخت و ساز آنها مربوط به چندسال اخیر میباشد.رزیدانسها امکاناتی از قبیل استخر نگهبانی ۲۴ساعته سالن اجتماعات لابی تهویه مرکزی و … میباشند اما فضای سبز ندارد در نتیجه شارژماهیانه آنها نسبت به سیته ها بیشتر و گرانتر میباشد.

نرمال آپارتمان:

همان ساختمانهای سه چهارطبقه همانند ساختمانهای موجود در کشور خودمان هستند که میتوانند جدیدساخت یا قدیم ساخت باشند خانه های قدیم ساخت آسانسور ندارند نرمال آپارتمان سیستم گرمایشی وسرمایشی مرکزی ندارند و بصورت پکیج بوده اما قیمت آنها مناسبتر میباشد.

نکته ی مهم در عقد قرارداد خانه برای اقامت در ترکیه:

اینکه انتخاب شما در این زمینه نسبت به سبک زندگی وسلیقه و هزینه ای که برای انتخاب خانه مطرح بوده کدام است جوابش در اختیار خودتان میباشد.

ما تا اینجا با شما در رابطه با انواع ملک در ترکیه صحبت کردیم در ادامه نکته ای درباره گرفتن اقامت شخص درترکیه در آن آدرسی که خانه را خریداری کرده است باید تمام مشخصات فرد و تعداد خانواده در قرارداد ثبت شود در اینجا بحث قرارداد خانه ها برای اقامت حتما باید ثبت با سند در محضر برابر شود که در ترکیه  به آن نوتر گفته میشود که در اصطلاح به آن نوتر کردن اجاره نامه خانه میگویند پس شما وقتی اینکار را انجام میدهید باید تمام مسائل حقوقی آن را رعایت کنید بطوری که تمام اعضای خانواده با تمام مشخصات آنها در اجاره نامه و قرارداد شما آورده شود.

امیداوارم بانوشتن این مقاله به شما درشناخت انواع خانه در ترکیه کمک کرده باشم.

مقالات دیگر ما را درزمینه ترکیه مطالعه فرمایید:

خرید خودرو درترکیه

اجاره خودرو در ترکیه

 

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

یک نظر ارسال کنید