انواع وسیله های حمل و نقل عمومی در ترکیه ونکات استفاده از آنها

وسایل نقلیه در ترکیه

ترکیه کشوری اوراسیای است که به جهت داشتن محدوده اروپایی و آسیایی یکی از کشورهای توریستی است ، یکی دیگر از دلایل اینکه ترکیه به کشور توریستی بودن معروف شده است راحتی و مقرون به صرفه بودن وسیله های حمل و نقل عمومی است .

شما باخواندن این مقاله و مطالبی که گفته خواهد شد با مسافرت به این کشور هیچ استرسی در قبال جابجاییتان در هنگام سفر به ترکیه نخواهید داشت . شما با توجه به سرعت جابجایی و انجام کارتان یکی از این موارد را میتوانید انتخاب کنید .

اتوبوسهای شهری:

یکی از رایج ترین وسیله های نقلیه هر شهر و کشوری اتوبوس میباشد ؛ اتوبوس در ترکیه نیز یکی از وسیله های نقلیه عمومی پر استفاده محسبوب میشود ، اتوبوس در ترکیه بطور کلی به دو دسته تقسیم میشوند:

اتوبوس های عمومی و اتوبوسهای خصوصی که ما در این مقاله مزایا و معایب استفاده از اتوبوسهای عمومی را به شما خواهیم گفت …

مزایای استفاده از اتوبوسهای شهری یا عمومی

  • از محل هایی عبور میکند که تراموا یا قطار عبور نمیکنند و مسیرهای متنوع و جالبی دارد .
  • نسبت به مسیری که میپیماید کرایه کمتری دارد .

معایبهای استفاده از اتوبوسهای شهری یا عمومی

  • اگر شما برای رسیدن به مقصد عجله داشته باشید شاید استفاده از اتوبوس گزینه مناسبی نباشد .
  • به خصوص در شرایطی که ترافیک در روزهای تعطیلی به اوج خود میرسد .

تاکسی ها:

یکی دیگر از وسایلهای نقلیه عمومی تاکسی میباشد شما در هر جایی از شهر میتوانید این وسیله نقلیه را مشاهده کنید . این وسیله ها نیز مانند بقیه وسیله های نقلیه دارای نکاتی است :

وسیله

  • تمام تاکسی ها در ترکیه موظف به داشتن تاکسی متر هستند در صورت نداشتن تاکسی متر سوار نشوید .
  • در استفاده از تاکسی حتما پول خرد همراه داشته باشید .
  • پول پرداختی به تاکسی به صورت لیر میباشد .
  • نرخ کرایه در روز و شب فرق میکند .
  • در صورت استفاده از تاکسیها با استفاده از گوگل مپ مسیرتان را چک کنید زیرا در صورت گم شدن و دیر رسیدن به مسیر رانندگان کرایه های بیشتری از شما خواهند گرفت .
  • نسبت به اتوبوسها دارای سرعت رسیدن به مقصد بالاتری است .
  • هزینه های مربوط به عوارضی ها به عهده مسافرمیباشد .
  • به محض سوار شدن کمربندتان را ببندید زیرا درصورت نداشتن کمربند جریمه به عهده مسافر میباشد .

تراموا

نوع دیگری از وسیله های نقلیه تراموا نام دارد تراموارها به دلیل عبور از وسط شهر ، شما با توجه به طی کردن مسیر میتوانید از شهر نیز دیدن فرمایید . تراموا ها در هر نقطه ای از شهر برای جاذبه های گردشگری دارای ایستگاههایی میباشند .  تراموا ها در میان مسافران و گردشگران دارای محبوبیتی است .

قطار

یکی دیگر از وسیله های نقلیه عمومی قطار میباشد شما با استفاده از قطار با توجه به سرعت بالایی که دارد و از مسیر بدون ترافیک و زیرزمینی حرکت میکند ، میتوانید با توجه به نیاز خود از این وسیله نقلیه استفاده کنید .

کشتی و قایق

به دلیل وجود دریا در اطراف ترکیه و خط مرزی بین آسیا و اروپا کشتی ها و قایق هایی جهت استفاده گردشگران از این فضای بِکر و دیدنی تعبیه شده است ، به نسبت وسیله های نقلیه دیگر پول بلیط کشتی گران تر میباشد ولی در عوض ، ارزش دیدن جاذبه های گردشگری را دارد شما برای استفاده از کشتی باید به اسکله های مربوطه برای تهیه بلیط اقدام نمایید .

هواپیما

هواپیماها نیز یکی دیگر از وسایل نقلیه عمومی به حساب می آیند ، قیمت استفاده از هواپیما به نسبت بقیه وسیله ها گرانتر میباشد . اما جابجایی با آن در کوتاه ترین زمان ممکن خواهد بود . بطور مثال  اگر شما از استانبول تا ازمیر قصد سفر داشته باشید ،  میتوانید یک ساعته این مسیر را طی کنید این در حالی است که اگر با اتوبوس یا سواری بروید حدودا  ۱۰ ساعت طول میکشد .

اجاره خودرو در ترکیه 

وسیله نقلیه دیگری که در ترکیه بیشتر مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار میگیرد ،  اجاره خودرو در ترکیه است ما در مقاله قبلی در رابطه با این موضوع صحبت کردیم برای مطالعه در این مورد میتوانید به مقاله قبلی مراجعه نمایید .

سخن پایانی :

همه چیز بستگی به شما و شرایط و بودجه مورد نظرتان میباشد . شما باتوجه به این موارد میتوانید انتخاب درستی نسبت به وسایل نقلیه داشته باشید .

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید