بیلیک دوزو را بشناسید؛یکی از مناطق بسیار زیبا در استانبول،قسمت ۳

بیلیک دوزو

بیلیک دوزو

بیلیک دوزو در چند سال اخیر از سوی بسیاری به عنوان محل زندگی مورد استقبال قرار گرفته است. به همین دلیل پروژهای مسکونی بسیار لوکس و زیبایی در آن ساخته شده و محل خوبی، هم برای زندگی وهم برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. این منطقه پر از رزیدانس های لوکس با قیمتهای بسیار پایین دارد.

بیلیک دوزو یکی از محلهایی است که به سرعت در حال رشد بوده و مراکز تفریحی و خرید بسیاری  را در خود جای داده است. در پنج سال اخیر اقتصاد منطقه بیلیک دوزو بر روی مسکن چرخیده است. در آگهی های مربوط به اجاره روزانه خانه، این محل در صدر آگهی ها قرار دارد.

یکی از مزایای منطقه بیلیک دوزو دسترسی خیلی راحت آن به حمل ونقل عمومی است. تا چند ماه آینده هم با افتتاح اسکله مسافربری میتوانید با کشتی مناطق مرکزی و جزایر استانبول، به راحتی سفر کنید.

ساختمان فرمانداری بیلیک دوزو

یا به زبان ترکی کایما کاملیک. خارجی هایی که برای زندگی به این منطقه می آیند بهتر است با این ساختمان آشنا شوند. چرا که بعضی از هموطانمان برای امور مهاجرت و اخذ اجازه اقامتشان باید به اینجا مراجعه کنند. علاوه بر آن امور دیگری مثل ثبت سند ملکی و کارهای ثبت احوال نیز در این ساختمان انجام میشود.

مرکز خرید بِیلی سیوم

این مرکز خرید با حضور برندهای مشهور و معتبر، هایپر مارکت، سالن های سینما و تئاتر، مراکز بازی کودکان، یکی از مراکز خرید منطقه بیلیک دوزو میباشد.

مرکز خرید پَرلاویستا
آشنایی با مراکز خرید در استانبول

این مرکز خرید در سال ۲۰۱۰ در فضایی به وسعت ۱۷۰۰۰ مترمربع افتتاح شد. حدود ۱۲۵ برند در این مرکز خرید محصولات خودشان را ارائه میکنند. از امکانات تفریحی این مرکز میتوان به سالن سینمای ۵بُعدی، بولینگ، اسکی روی یخ و ۸ سالن سینما اشاره کرد.

شهرک صنعتی ارگانیزه در بیلیک دوزو

این شهرک صنعتی در محلی به وسعت ۱۶۰ هکتار واقع است. که برای ۱۵۰۰۰ نفر شفل ایجاد کرده است. این شهرک صنعتی از سه بخش تشکیل شده است. بخش اول این شهرک از صنایعی مثل ماشین آلات، مواد معدنی، پلاستیک ، لاستیک، نجاری، بسته بندی و آهن، مس، آلومینیوم، چاپ و کفش وجود دارد. در بخش دوم آن شهرک صنعتی مسگرهاست. و در بخش سوم نیز مربوط به سنگ مرمر میباشد. که کل نیاز سنگ مرمر استانبول را پاسخگو میباشد.

مکانهای تارخی بیلیک دوزو

پل کاپی آغا ای پل هرامی دره:

این پل در زمان های گذشته بخشی از گذرگاه های تجاری بوده که اِدیرنِر را به استانبول وصل میکرده است. این پل یکی از ۴ پلی است که از میمارسینان، این هنرمند که در قرن شانزدهم میزیسته بجای مانده است.

قایقخانه روما

بنایی است در سمت غرب بندرگاه باری آوالی در ساحل بیلیک دوزو که مربوط به دوره روم میشود. که قسمت هایی از این بنا قابل دیدن است اما قسمت هایی از آن هنوز زیر خاک قرار دارد.

چشمه مالیک آغا

این چشمه در گورپینال قرار دارد و قدمت آن به صورت تخمینی به دوره عثمانی برمیگردد.

فانوس دیر من بورنو

این فانوس هم در ساحل گورپینال واقع شده است. که در سال ۱۹۶۳ ساخته شده است. این فانوس در ارتفاع ۸ متری قرارا گرفته که از ۱۰مایلی کاملا قابل مشاهده است.  بطور کلی در فاصله ۲۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

خانه های روم

قبل از جمهوریت در بیلیک دوزو، رومی ها زندگی میکردند حتی ترک ها در آن دوره در اقلیت بوده اند. و این خانه ها از آن دوران بجای مانده است.

بیلیک دوزو در گذشته مکان ییلاقی بوده که برای شکار پرنده های مختلف از جمله بلدرچین استفاده میشده است. به روایتی در گذشته انقدر بلدرچین زیاد بوده که با دسته خالی نیز میشد پرنده گرفت.

کلبه شکار حرامی دره

قدمت این کلبه به دوره بیزانس برمیگردد. مسیری که اروپا را به بیزانس وصل میکرده است. و شکارچیان از آن استفاده میکردند .

 

بیلیک دوزو دارای هتل های با کیفیت بالا دارای استخرهای روباز و رو بسته، رستورانها ودیگر امکانات رفاهی هست که نسبت به سایر مناطق از قیمت پایین تری برخوردار است.

موزه جانداران دریایی بالغچی کنار

در این موزه هزاران گونه دریایی از جانداران کوچک ۵۰ گرمی تا ۵۰۰ گرمی یافت میشود. اولین گامهای تاسیس موزه جانداران دریایی در دهه ۸۰ در شعبه های کادیکوی و اینجرلی توسط آقای کِنان گذاشته شد. ورودی این موزه ها رایگان میباشد.

بافت شهرسازی بیلیک دوزو به نحوی است که اکثر پروژه های عمرانی و ساختمانی آن کاملا نوساز میباشد. بیلیک دوزو این منطقه غربی استانبول مثل یک کلانشهر پاسخگوی نیازهای شما از یک زندگی شهری است. پروژه های واقع شده در این منطقه بصورت شهرک و برج های لوکس میباشند. که اکثراً دید دریاچه منطقه و دریاچه بویوک چکمجه را دارند.

بیلیک دوزو علاوه بر پروژه هایی که بصورت شهرک و برج های لوکس هستند. دارای مناطق ویلایی نشین بسیاری است. که اکثراً صفر دریا یا با چشم انداز دریا هستند. اگر مایل به خرید آپارتمان در یک برج لوکس با امکاناتی مثل استخر، سالن فیتنس، حمام ترکی و… هستید. از سایت کیسانا میتوانید آگهی های مربوط به این منطقه را ببینید.

قیمت خرید و اجاره خانه در بیلیک دوزو

برای یک آپارتمان یک خوابه شروع قیمتها از ۲۵۰۰۰۰ لیر برای خرید، و برای اجاره ماهیانه همین واحدها ۱۳۰۰ لیر در هر ماه باید بپردازید. برای آپارتمان های دو خوابه هم تقریبا از ۴۰۰۰۰۰ لیر شروع شده و اجاره ماهیانه آن از ۱۸۰۰لیر در ماه هست. آپارتمان های سه خوابه از قیمت ۴۵۰۰۰۰ لیر شروع و قیمت اجاره همین واحدها ۲۵۰۰ لیر در ماه میباشد.

برای خرید ویلا در منطقه بیلیک دوزو با ویو دریا باید حدود ۱ میلیون لیر به بالا و برای اجاره همین ویلا حدودا ماهی ۵۰۰۰لیر باید اجاره دهید.

سخن پایانی:

در ادامه صحبت هایمان در مورد بیلیک دوزو امیدوارم این مقالات باب میلتان بوده و نهایتا باعث افزایش آگاهیتان در مورد این منطقه باشد.

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید