معرفی محله شهرک چشمه از محله های بینظیر منطقه ۲۲

شهرک چشمه

معرفی شهرک چشمه

شهرک چشمه ، شهرکی قدیمی و به جرئت یکی از بهترین ، خوش آب و هوا ترین و زیباترین  شهرک های منطقه ۲۲ است. این شهرک به لحاظ شهرسازی مناسب توانسته گواهینامه استاندارد دریافت کند. این شهرک دارای دو فاز اصلی و فرعی و بوستان شرقی و غربی است.
یاس،  گلایل،  سنبل،  زنبق،  سوسن،  اقاقیا،  شب بو، آلاله،  محمدی،  ارکیده،  لاله غربی و شرقی،  نرگس شرقی و غربی،  شقایق، شبنم،  نسترن غربی و شرقی و گلستان، کوچه های شهرک میباشند. اغلب فضای شهرک فضای سبز هست و اهالی بسیار خوبی دارد.

 

تاریخچه:

به طور کلی اگر بخواهیم تاریخچه ای از شهرک چشمه بیان کنیم. در گذشته جزوی از منطقه ۵ بوده است. که در حال حاضر جزوی از منطقه ۲۲ میباشد. که از لحاظ موقعیت در نزدیکی میدان المپیک است شهرک چشمه شهرکی است که در قبل از انقلاب طراحی این شهرک شکل گرفته بود. که توسط شرکت ایتالیایی انجام شده است. که بعد از انقلاب شرکت توسعه کن مجری کل شهرک چشمه بود که دفتر این شرکت واقع در میدان آرژانتین است.

شهرک چشمه

در شهرک چشمه به واسطه حجم فضای سبز فرهنگ کلی و نرخ ترافیک کم، جزو یکی از بهترین محله های محدوده شرق آزادگان میباشد. از بازارچه شهرک چشمه فاصله تا میدان المپیک بصورت پیاده روی ۵ دقیقه میباشد. که میدان المپیک یک شاه راه اصلی محسوب میشود. مترو آریا شهر و مترو آزادی چیتگر و ورزشگاه آزادی نزدیک این شهرک میباشند.

در شهرک چشمه واحدهای تجاری بیشتر بصورت طبقه های همکف و طبقه های بالای آنها مربوط به واحدهای مسکونی میباشد. واحد های موجود در بازارچه شهرک بیشتر ۹۰ متری میباشند. از شاخصه های اصلی این شهرک میتوان به حجم فضای سبز ، مکانی بی سروصدا جهت زندگی و حس خرید هایی که ما از یک بازار سنتی داریم و تمامی اجناس مورد مصرفی در این بازارچه موجود میباشد.

از مغازه های موجود در این بازارچه میتوان املاک، سوپرگوشت ، سوپرمارکت ، خشکشویی و تاسیسات و… اشاره کرد. از ابتدای شمالی این بازارچه کوچه ارکیده و انتهای آن به کوچه گلستان میرسد. که کوچه گلستان یکی از کوچه های پهن موجود در منطقه میباشد. در این قسمت میتوان بافت ویلایی های شهرک را رویت کرد.

سخن پایانی

این معرفی کوتاهی از بازارچه شهرک بود که خدمتتون عرض کردم . نکته قابل اهمیتی که در این باره وجود داشت متراژ خانه های مسکونی و بافتهای آنها بود که گفتیم از ۶۰متر تا ۹۰ متر میباشد. و واحدهای تجاری آن از ۱۵تا۳۰ متری موجود میباشد.

از پروژه های موجود در منطقه ۲۲

پروژه آرتمیس
پروژه آرتمیس
شهرک چشمه
پروژه تریتیوم

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید