در انتخاب مشاور املاک مناسب نکاتی وجوددارد که باید بدانید.

مشاور املاک مناسب

انتخاب مشاور املاک مناسب 

برای اینکه شما معامله ای انجام بدهید، قبل از هر چیز توصیه میشود. از انجام معاملات مستقیم خودداری کنید. یعنی معامله بصورت مستقیم ما بین خریدار و فروشنده صورت نگیرد. برای یک معامله لازم هست که شما در دفاتر و بنگاه های معاملاتی ملکی معامله مورد نظر را انجام دهید. ما در این مقاله نکاتی در مورد انتخاب مشاور املاک مناسب خواهیم گفت در ادامه همراه ما باشید…

نکته اول

مشاوران املاکی که مناسب اینکار هستند. اولا کسانی میباشند که عضو رسمی اتحادیه های مشاوران املاک هر شهرستانی هستند. برای اینکه بدانید یک مشاور املاک عضو اتحادیه مشاورین املاک میباشد. میتوانید از خود شخص سوال کنید یا اینکه جواز کسب آن شخص را رویت فرمایید. والبته اگر بنا به دلایلی نتوانسید این موضوع را جویا شوید ایرادی ندارد. با استفاده از مراحل زیر این اطلاعات را کسب کنید:

  • شما میتوانید با استفاده از وب سایتهای موجود در حوزه مشاوران املاک هر شهرستان نسبت به جستجوی مشخصات از جمله نام ، نام خانوادگی و پروانه صنفی آن فرد اقدام نمایید.
  • در مرحله بعدی میتوانید به اتحادیه مربوطه مراجعه نمایید. و از آنها درخواست کنید که آیا این شخص، مشاور املاکی که مدنظر شما میباشد جزو اتحادیه میباشد یا خیر.

علت این قضیه این میباشد که وقتی یک نفر عضو اتحادیه باشد لازم هست که نسبت به اقدامات قانونی که انجام میدهد مسئولیت داشته باشد و در صورت تخلف از انجام مسئولیت و وظایف حرفه ای در مقابل صنف خود مسئول میباشد.

نکته دوم

کسانیکه عضو اتحادیه و مشاوران املاک هستند، این دسته از افراد، افراد دیگری را به عنوان مباشر یا کارمند دفتری هم دارند اما لازم هست تا معامله در نهایت به امضای صاحب جواز یا مباشر آن شخص که عضو اعضای رسمی اتحادیه میباشد، برسد.

در انجام معاملات ملکی، مشاور املاک عضو اتحادیه باشد (مشاور املاک مناسب) در نهایت لازم هست و یا آنها موکلف هستند. برای شما یک قرارداد پرینتی با اخذ کد رهگیری ونصب هلوگرام ارئه دهند. اگر دیدید که یک مشاور املاک از ارائه قرارداد پرینتی و یا نصب هلوگرام خودداری میکند به نظر میرسد که این شخص مشکلاتی دارد. یا ممکن است عضو اتحادیه مشاوران املاک نباشد. یا تازه اقدام کرده و مجوزهای رسمی را دریافت نکرده است .

تحلیل شغل مشاور املاک؛ مزایا و معایب و انواع معاملات ملکی
نکته سوم

مطلب بعدی در مورد انتخاب مشاور املاک. این موضوع میباشد که شما میتوانید قبل از انجام معامله ای در بستر املاک. یک سری تحقیقاتی انجام دهید. مانند پرس و جو از کسبه محل در مورد اخلاق و رفتار و تجربه این فرد در خصوص معاملاتی که انجام داده است را داشته باشید. هستند معدود افرادی که به واسطه برخی اخلاق ها و رفتار هایی که انجام میدهند بعضاً باعث میشوند، مشکلاتی برای طرفین معامله بخصوص خریداران رخ دهد.

نکته چهارم

از آنجایی که مشاوران املاک نماینده ، وکیل. شما نیستد. آنها هم به نوعی ذی نفع هستند. همواره سعی و تلاش میکنند تا معامله را به هر طریق ممکن و البته شاید گاهی اوقات هم به ضرر شما باشد. آن را انجام دهند تا به آن منفعت مالی خودشان دست پیدا کنند. بنابراین شما نباید در انتخاب یک مشاور املاک عجله کنید.

نکته پنجم

نکته بعدی این هست . همانطور ک قبلا توضیح دادیم معاملات در مکانهای رسمی انجام شود. بعضی از افراد هستند که به عنوان فروشنده ممکن است چندین ملک را در اختیار داشته باشند. و بصورت سوری مکان یا مغازه ای را دفتر فروش معرفی کنند و بدین ترتیب شما را به آنجا میکشانند تا در آنجا معامله را بصورت مستقیم خودشان با شما انجام دهند.

مشاوراملاک وکسب مهارتهایی برای تبدیل شدن به یک مشاوراملاک درجه یک.

این گونه معاملات دارای مخاطراتی هستند که ما به هیچ وجه توصیه نمیکنیم و همچنین هستند بعضی از افراد کلاه بردار که شما را دعوت میکنند به خانه یا محل کار آنها که معامله را در آنجا انجام دهید. و به شما پیشنهاد میکنند که چرا ما یک هزینه اضافی به عنوان کمیسیون یا حق دلالی را به مشاوران املاک پرداخت کنیم.

خودمان این معامله را انجام میدهیم  و آن پول را خود در اختیار میگیریم. در حالیکه شما با چنین صرفه جویی خودتان را با چالش حقوقی بعد از معامله مواجه خواهید کرد. یعنی شما در یک معامله یک یا دومیلیون تومان صرفه جویی میکنید . اما باید بعدا ده ها میلیون تومان خرج وکیل یا سایر افراد دیگری کنید که آیا بتوانند یا نتوانند حق و حقوق شما را در مراجع قضایی از طرف مقابلتان دریافت نمایند .

سخن پایانی

قطعا این مطالبی که به شما گفته شد حاصل تجربه ای است که بدست آمده.  که در نهایت نه تنها معامله ای به نتیجه مطلوب نرسیده بلکه دچار مشکلات حقوقی و دعواهایی شده اند. امیدوارم با این نکات اولیه که در این مقاله بازگو شد بتوانید شروع خوب و مطمئنی را در انجام معامله و خرید ملک داشته باشید.

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

  • کوثر
    ۱۳۹۹-۱۰-۲۴ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

    بسیار عالی

یک نظر ارسال کنید