معرفی چند شهر معروف و گردشگری ترکیه ؛ کیسانا

ترکیه

شهرهای معروف ترکیه

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی چند شهر معروف ترکیه بپردازیم که این شهرها؛ استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا میباشند. در ادامه همراه ما باشید…

استانبول

شهر استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه محسوب میشود. قدمت استانبول به ۲۵۰۰ ساله پیش برمیگردد. در زمانهای قدیم به نام قسطنطنیه شناخته میشده است.

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای موجود در جهان میباشد که از نظر جغرافیایی در دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد و از طریق پل ارتباطی بسفر بهم متصل میشود. استانبول دارای مناطق زیبا و گردشگری بسیار است. دین اکثر مردم استانبول اسلام میباشد و این دلیل بسیار خوبی برای مسافرت اکثر ایرانیان به این شهر میباشد.

بیشتر بخوانید: بیلیک دوزو را بشناسید؛یکی از مناطق بسیار زیبا در استانبول،قسمت ۱

آنکارا

آنکارایکی دیگر از بزرگترین شهرهای ترکیه بعد از استانبول آنکارا میباشد. آنکارا پایتخت ترکیه و مرکز سیاسی این کشور محصوب میشود. آنکارا شهری که تلفیقی از مدرنیته و سنت آن را در برگرفته است. این شهر دارای جاذبه های دیدنی بسیاری برای گردشگران خود هست. در سال های اخیر آنکارا پیشرفت های زیادی داشته است.

ازمیر

ازمیر یکی از شهرهای بسیار جذاب و دیدنی در کشور ترکیه است که بی شک سفر به آن می تواند برای هر کسی بسیار خاطره انگیز باشد اما، خیلی ها هستند که چنان دلبسته ی این شهر می شوند و از آن خوششان می آید که ترجیح می دهند تا برای زندگی کردن به این شهر از هر جای جهان که هستند کوچ کنند. به هر حال ازمیر شهر سواحل ماسه ای، آثار تاریخی، آب های معدنی، شهرهای باستانی، درختان نخل و کافه ها و بسیاری از جاذبه های دیگر است که نه تنها گردشگران زیادی را به خود جذب می کند بلکه برخی را برای اقامت دائم به این شهر فرا می خواند.

بیشتر بخوانید: نکات و شرایط لازم برای اجاره خودرو در ترکیه چگونه است؟

مساحت شهر ازمیر در حدود  ۷,۳۴۰  کیلومتر مربع است و در غرب کشور ترکیه واقع شده و ارتفاع متوسط آن از سطح دریا ۳۰ متر می باشد. تاریخ زندگی در شهر ازمیر به ۶۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد.

آنتالیا

آنتالیا  نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی (درون قلعه) قرار دارد.

آنتالیا از لحاظ جمعیت پنجمین شهر ترکیه بوده و شهری زیبا با کلی جاذبه های گردشگری است.

ترکیه

بیشتر بخوانید: انواع ملک در ترکیه و نکته ای مهم برای اقامت در ترکیه با عقد قرارداد خانه

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید