به چند طریق میتوان پاسپورت ترکیه را دریافت کرد؟؛ کیسانا

پاسپورت ترکیه

ترکیه

کشور ترکیه از کشورهای همسایه ایرانی که از نظر ادیان تشابهی با هم دارند. کشور ترکیه ممکن است مدنظر بسیاری از عزیزان برای مهاجرت بوده و به دریافت پاسپورت ترکیه علاقه مند باشند.  بخش جالب آن  این است که ترکیه از نظر جغرافیایی در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته که از این رو به این کشور، کشوری اوراسیایی گفته می شود. حدود ۷۵ درصد از جمعیت این کشور مسلمان هستند. پاسپورت ترکیه را از راه های مختلفی می توان کسب کرد و این امکان از طریق ازدواج، کار، سرمایه گذاری و … برقرار است.

بسته به اقدامی که خواهید داشت شرایط دریافت پاسپورت ترکیه نیز متفاوت خواهد بود. از طریق این پاسپورت علاوه بر خود شخص به همراهان او شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز پاسپورت ترکیه داده خواهد شد. اما جهت اقدام برای دریافت این پاسپورت باید بررسی نمود که دریافت پاسپورت ترکیه چه مزایایی دارد و چه میزان اعتبار دارد. در ادامه به بررسی اعتبار پاسپورت ترکیه می پردازیم.

در خصوص دریافت اطلاعات از مزایای گرفتن پاسپورت ترکیه به مقاله زیر مراجعه کنید.

 

۱۳مورد از نکات و مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان و دیگر کشورها

اعتبار پاسپورت ترکیه

کشور ترکیه بعنوان یک کشور قدرتمند در صنعت و توریسم در ردیف سی ونهمین کشور ارزش پاسپورت جهان است. دارندگان پاسپورت ترکیه می‌توانند به ۱۱۵کشور جهان بدون ویزا و یا اخذ ویزا در فرودگاه مقصد سفر کنند از جمله قطر و کشورهای امریکایی جنوبی. برای ۴۴ کشور در فرودگاه مقصد ویزا صادر میگردد. فعالیت تجاری با اخذ پاسپورت ترکیه بسیار آسان و دارای مزایای تجاری زیادی در سرتاسر جهان است. صنعت لباس، مواد غذایی، پوشاک و صنایع لوازم خانگی برای خود در جهان اقتصاد حرف‌هایی برای گفتن دارند.

راهکارهای گرفتن پاسپورت ترکیه

ازدواج

خرید ملک

ثبت شرکت

تحصیل

سرمایه گذاری

ثبت پاسپورت از طریق ازدواج

ترکیه نیز مانند دیگر کشور ها شرایط و قوانینی در این خصوص دارد. در ترکیه برای ثبت پاسپورت از طریق ازدواج باید یک طرف از زوجین اطباع ترکیه باشد. سه سال بعد از ازدواج میتوانند پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کنند. این در حالی است که پلیس ترکیه در حدود این سه سال مرتبا فرد را زیر نظر میگیرد تا ثابت شود این ازدواج صوری نبوده.

خرید ملک

گرفتن پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین شیوه‌های دریافت پاسپورت ترکیه به حساب می‌آید. در واقع در این روش شهروندان کشورهای دیگر می‌توانند با خرید یک ملک در ترکیه حق شهروندی و پاسپورت این کشور را دریافت کنند.

ثبت شرکت

یکی دیگر از شرایط اخذ اقامت در ترکیه ثبت شرکت میباشد. اولین راهکار برای ثبت شرکت در ترکیه ارائه دادن مدارک مالیاتی و ارائه مدارک شخصی است. شخص باید به دولت ترکیه ثابت کند که توانایی مدیریت کسب و کار را دارد. بعد از این مراحل متقاضی باید به اداره دارایی مراجعه کرده و یک شماره شناسایی برای پرداخت مالیات دریافت کند. بازرسان اداره بازدید، مدیری برای شرکت تعیین می کنند و آدرس شرکت را نیز ثبت می کنند.

 

شخص باید نوع فعالیت خود در زمینه کسب و کارش را مشخص کند. متقاضیان باید فرم هایی در ارتباط با تاسیس شرکت، پر کنند و اساسنامه شرکت را در اداره ثبت اسناد به تایید برسانند. مرحله بعدی ارائه اجاره نامه در ثبت شرکت است. در آخر فرد متقاضی باید حسابی به نام شرکت باز کرده و ثبت شرکت را به تایید برساند. 

تحصیل

دانشجویان ایرانی می توانند با مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل اقامت بلند مدت این کشور را بدست آورده و با هزینه های بسیار پایین تحصیل نمایند. یکی از موضوعاتی که این روزها با توجه به شرایط افزایش نرخ ارز بسیار طرفدار پیدا کرده است تحصیل در کشورهایی است که هزینه پایین داشته یا رایگان هستند. شما برای انتخاب یک کشور کم هزینه می بایست در میان کشورهای اروپایی جستجو نمائید. یکی از کشورهایی که پاسخگوی نیاز امروزه دانشجویان ایرانی است کشور ترکیه می باشد. تحصیل در دانشگاه های ترکیه ارزان بوده و همچنین شرایط اخذ ویزا به مراتب در مقایسه با کشورهای اروپایی برای ایرانیان آسان تر می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ پاسپورت از طریق تحصیل 

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • عکس های پاسپورتی
  • پاسپورت یا ID کارت معتبر
  • بیمه سفر در طی مدت اقامت در ترکیه
  • رزرو بلیط های پرواز رفت و برگشت
  • تاییدیه پذیرش از دانشگاه ترکیه
  • قبض پرداخت هزینه ویزای تحصیلی ترکیه
  • آخرین مدارک تحصیلی قبلی
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • مدرک سکونت در کشور ترکیه

برای ثبت آگهی های خود به صورت رایگان به لینک مراجعه نمایید.

کیسانا

سرمایه گذاری 

امکان سرمایه گذاری در حوزه ملک و املاک نیز یکی دیگر از نقاط قوت کشور ترکیه است. بله درست است، افراد می توانند با پرداخت مبلغی مشخص یا بیشتر اقدام به خرید ملک در کشور ترکیه کرده و از این طریق نه تنها شهروندی خود را دریافت نمایند بلکه به تجارت و کسب درآمد بیشتر از این طریق بپردازند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ حق شهروندی ترکیه

  • شناسنامه (برگه تولد) ترجمه رسمی، تایید دادگستری، تایید وزارت امورخارجه، تایید سفارت ترکیه (کلیه این موارد توسط دارلترجمه معتبر در ایران انجام خواهد شد).
  • ترجمه سند ازدواج با تاییدیه دادگستری و وزارت امورخارجه و تایید سفارت ترکیه.
  • اصل پاسپورت ها و شناسنامه ها و سند ازدواج.
  • ۶ قطعه عکس برای هر نفر.
  • فیش واریزی به حساب شرکت سازنده بصورت مستقیم. ( منظور همان مبلغ سرمایه گذاری می باشد.)
  • سند ملک به مبلغ ۲۵۰هزار دلار.
  • وکالتنامه کاری به وکیل ترک جهت اقدام.
  • برگه کارشناسی ارزش ملک.

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید