۸ اشتباه که سرمایه گذاران املاک و مستغلات باید از آنها اجتناب کنند.

سرمایه گذاران املاک

اگر تازه شروع به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کرده اید. انتظار نداشته باشید یک شبه متخصص شوید. بله، درست است که شما می توانید با خرید و فروش املاک درآمد کسب کنید. با این حال، این به دانش، عزم و مهارت نیاز دارد.  همچنین کمک می کند تا برخی از اشتباهات کلاسیک را که دیگران هنگام شروع به سرمایه گذاری در دارایی مرتکب می شوند، بدانید تا به شما کمک کند از آنها نیز جلوگیری کنید. در این قسمت از کیسانا قصد داریم به هشت مورد از این مشکلات برای سرمایه گذاران املاک بپردازیم در ادامه همراه ما باشید…

روشهای کلیدی

  • افرادی که تازه وارد سرمایه گذاری در املاک و مستغلات شده اند. معمولاً مرتکب اشتباهات کلاسیک می شوند.
  • مهم این است که با یک استراتژی خرید شروع کنید تا بتوانید خریدهای خود را با اهداف بلند مدت خود هماهنگ کنید.
  • حتماً در محله و ملک خاصی که قصد خرید آن را دارید دقت لازم را انجام دهید.
  • برای موفقیت در کار خود، یک تیم متخصص مانند یک بنگاه معاملات ملکی، یک وکالت و یک متخصص کار را جمع کنید.
  • برآورد دقیقی از هزینه ها مانند پرداخت وام های رهنی، بیمه، نوسازی و نگهداری داشته باشید. تا مطمئن شوید که بیش از حد قیمت نخواهید داد و نمی توانید ملکی را که پیشنهاد می دهید، بپردازید.
سرمایه گذاران املاک
سرمایه گذاران املاک

۱. برنامه ریزی نکردن

آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که یک خانه بخرید و سپس تصمیم بگیرید که می خواهید با آن چه کار کنید. وقتی بازار گرمی وجود دارد، مقاومت در برابر خرید، دشوار است. اما مهم است که شما این کار را انجام دهید.

قبل از گرفتن وام مسکن یا گرفتن پول نقد، باید در مورد استراتژی سرمایه گذاری تصمیم بگیرید. به عنوان مثال به دنبال چه نوع خانه ای هستید. یک خانواده یا چند خانواده؟ برنامه خرید خود را مشخص کنید، سپس به دنبال خواص متناسب با آن طرح بگردید.

۲. کم کاری در تحقیقات

قبل از خرید ماشین یا تلویزیون، اکثر مردم مدل های مختلف را با یکدیگر مقایسه می کنند. سوالات زیادی می پرسند و سعی می کنند تشخیص دهند که خریدی که در نظر گرفته اند ارزش پول را دارد.

برای هر نوع سرمایه گذاری در املاک و مستغلات نیز ملاحظات تحقیقاتی در نظر گرفته شده است. خواه یک مالک خانه شخصی، یک صاحب خانه آینده، یک مأمور مالک یا یک سازنده زمین باشید.

نه تنها منطقی است که سوالات زیادی در مورد ملک بپرسید. بلکه باید در مورد منطقه، محله که در آن واقع شده است پرس و جو کنید. به هر حال، یک خانه خوب چه فایده ای دارد اگر یک گوشه خانه کالج در گوشه معروف به مهمانی های شبانه کبک باشد؟ البته مگر اینکه، شما دانشجویان اجاره دار را هدف قرار دهید.

سرمایه گذاران املاک
سرمایه گذاران املاک

در زیر لیستی از سوالاتی است که سرمایه گذاران احتمالی باید در مورد املاک مورد نظر خود بپرسند:

  • آیا این ملک در نزدیکی یک سایت تجاری است یا در آینده ای نزدیک ساخت و ساز طولانی مدت انجام می شود؟
  • آیا این ملک در یک منطقه سیلاب یا در یک منطقه مشکل دار مانند موارد شناخته شده با مشکلات رادون یا موریانه واقع شده است؟
  • آیا این خانه بنیادی دارد یا اجازه می دهد. موضوعات مورد نیاز برای رسیدگی وجود داشته باشد؟
  • چه چیز جدیدی در خانه وجود دارد و چه چیزی باید جایگزین شود؟
  • چرا صاحب خانه می فروشد؟
  • مالکان قبلی چه مبلغی برای خانه پرداخت کرده اند و چه زمانی اینکار را انجام داده اند؟
  • اگر در حال نقل مکان به یک شهر جدید هستید. آیا مشکلی در این شهر وجود دارد؟

۳. انجام هر کاری به تنهایی

بسیاری از خریداران فکر می کنند که آنها همه چیز را می دانند یا اینکه می توانند به تنهایی معامله املاک را ببندند. اگرچه ممکن است در گذشته چندین معامله انجام داده باشید که به خوبی پیش رفته باشد. ممکن است روند نزولی در بازار، پیش نرود. و اگر بخواهید یک معامله نامطلوب املاک و مستغلات را حل کنید، کسی نیست که بتوانید به او مراجعه کنید.

سرمایه گذاران املاک و مستغلات باید از هر منبع ممکن استفاده کنند. و با کارشناسانی که می توانند به آنها در خرید صحیح کمک کنند، دوست شوند. یک لیست از کارشناسان بالقوه حداقل باید شامل یک بنگاه املاک و مستغلات باهوش، یک بازرس مسلط به خانه، یک فرد متخصص، یک وکیل خوب و یک نماینده بیمه باشد.

چنین کارشناسانی باید بتوانند سرمایه گذار را از نظر هرگونه نقص در خانه یا محله آگاه کنند. یا در مورد وكیل، آنها می توانند هرگونه نقص عنوان یا حق التدریس را كه ممكن است بازگردد و شما را آزار دهد، به شما هشدار دهند.

سرمایه گذاران املاک
سرمایه گذاران املاک

۴. فراموش کنید که همه املاک و مستغلات محلی هستند.

برای تصمیم گیری در مورد خرید که احتمالاً به شما کمک می کند سود خود را بدست آورید. باید در مورد بازار محلی اطلاعات کسب کنید. این بدان معناست که ارزش زمین، ارزش خانه، سطح موجودی کالا، مسائل مربوط به عرضه و تقاضا و موارد دیگر را زیر و رو کنید. ایجاد احساس برای این پارامترها به شما کمک می کند در مورد خرید یا عدم خرید ملک خاصی که برای فروش است، تصمیم بگیرید.

۵. مشرف به نیازهای مستاجرباشید.

اگر قصد خرید ملکی را دارید، که اجاره می دهید. باید به خاطر داشته باشید که احتمالاً اجاره کنندگان از شما چه کسانی هستند. به عنوان مثال مجردها، خانواده های جوان یا دانشجویان دانشگاه و… خانواده ها خواهان نرخ بزهکاری کم و مدارس خوب هستند. در حالی که افراد مجرد ممکن است به دنبال دسترسی به حمل و نقل گسترده و زندگی شبانه در این نزدیکی باشند. اگر خرید برنامه ریزی شده شما برای اجاره تعطیلات باشد. چقدر به ساحل یا سایر جاذبه های محلی نزدیک است؟ سعی کنید سرمایه خود را با انواع مستاجرهایی که احتمالاً در آن منطقه اجاره می کنند منطبق کنید.

۶. دریافت مالی ضعیف

اگرچه حباب املاک و مستغلات در کشور در چند سال اخیر ظاهر شده است. اما هنوز تعداد زیادی از گزینه های رهن عجیب و غریب وجود دارد. هدف از این وام های رهنی این است که خریداران بتوانند وارد خانه های خاصی شوند که در غیر این صورت با استفاده از یک قرارداد رهنی ۳۰ ساله متعارف امکان پرداخت آن را نداشته اند.

متأسفانه ، بسیاری از خریداران که وام های قابل تنظیم یا متغیر یا وام های بدون بهره را دریافت می کنند، در نهایت با افزایش نرخ بهره، قیمت را پرداخت می کنند. شما اطمینان حاصل کنید که از انعطاف پذیری مالی برای پرداخت درصورت بالا رفتن نرخ ها و یا برنامه پشتیبان برای تبدیل به وام با نرخ ثابت متعارف تر در خط برخوردار هستید.

در حالت ایده آل، کار خود را با وام با نرخ ثابت شروع می کنید یا برای خانه سرمایه گذاری خود پول نقد پرداخت می کنید تا بتوانید از این مشکلات جلوگیری کنید.

۷. پرداخت بیش از حد پول

این موضوع تا حدودی با نكته انجام تحقیقات مرتبط است. جستجوی خانه مناسب می تواند وقت گیر و ناامید کننده باشد. وقتی سرانجام خریدار احتمالی خانه ای پیدا می کند که واقعاً نیازها و خواسته های آنها را برآورده می کند، طبیعتاً از پذیرش پیشنهاد فروشنده مضطرب هستند.

مشکلی که در اضطراب ایجاد می شود این است که خریداران مضطرب تمایل دارند بیش از حد قیمت در املاک بپردازند. پیشنهاد بیش از حد در یک خانه می تواند تأثیر آبشار در مشکلات داشته باشد. ممکن است در نهایت خود را بیش از حد بزرگ کنید و بدهی های زیادی را بپذیرید و پرداخت های بالاتر از توان خود را ایجاد کنید. در نتیجه، ممکن است سالها طول بکشد تا سرمایه خود را پس بگیرید.

برای اینکه بفهمید آیا سرمایه گذاری رویایی شما قیمت بالایی دارد. با جستجوی آنچه خانه های مشابه دیگر در این منطقه طی ماه های اخیر فروخته اند شروع کنید. یک کارگزار املاک و مستغلات باید بتواند این اطلاعات را با سهولت نسبی به ویژه با دسترسی آنها به یک پایگاه داده چند باره آژانس املاک و مستغلات فراهم کند.

اما به عنوان یک گزینه ارزان قیمت، به سادگی به قیمت خانه های مشابه در پایگاه داده های املاک و مستغلات یا حتی در روزنامه های محلی نگاه کنید. منطق حکم می کند، مگر اینکه خانه دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد که به مرور زمان ارزش آن را افزایش می دهد. باید سعی کنید پیشنهادات خود را با سایر فروش خانه های همسایه مطابقت دهید.

همیشه فرصت های دیگری وجود خواهد داشت. حتی اگر روند مذاکره بهم بخورد یا شکست بخورد، این احتمال به نفع شماست که خانه دیگری در آنجا باشد که نیازهای شما را برآورده کند. این فقط مسئله صبوری در روند جستجو است.

سرمایه گذاران املاک
سرمایه گذاران املاک

نکته: بازگشت سرمایه خود را برای ایجاد پیشرفت در نظر بگیرید. اگر خانه هنوز دارای سقف نشتی باشد، بازپرداخت پول برای بازسازی سطح بالا برای خانه دشوار خواهد بود.

۸. دست کم گرفتن هزینه ها

هر صاحب خانه می تواند این حقیقت را تصدیق کند. که داشتن خانه ای راهی بیش از پرداخت وام مسکن است. البته برای سرمایه گذاران املاک و مستغلات تفاوتی ندارد. هزینه های مربوط به نگهداری حیاط و اطمینان از نظم و ترتیب کار وجود دارد. بدون ذکر هزینه نصب سقف جدید یا ایجاد تغییرات ساختاری در خانه نیز وجود دارد. همچنین باید مالیات و بیمه املاک را در نظر بگیرید.

بهترین توصیه این است که قبل از اینکه در واقع پیشنهاد یک خانه را تهیه کنید. لیستی از تمام هزینه های ماهانه مربوط به اداره و نگهداری یک خانه براساس تخمین ها تهیه کنید. اگر قصد داشته باشید مستاجر داشته باشید، به محض جمع شدن این اعداد و اضافه كردن اجاره ماهانه، می توانید ROI را محاسبه كنید كه به شما ایده بهتری از اینكه آیا درآمد هزینه رهن و هزینه نگهداری شما را پوشش می دهد، دهید. این به شما خواهد گفت که آیا واقعاً از پس هزینه ملک برمی آیید یا خیر.

تعیین هزینه ها قبل از خرید ملک نیز برای خانه بسیار مهم است. دلیل این امر این است که سود آنها مستقیماً به مدت زمان خرید خانه، بهبود آن و فروش مجدد آن بستگی دارد. در هر صورت، سرمایه گذاران قطعاً باید چنین لیستی را تشکیل دهند. آنها همچنین باید توجه ویژه ای به هزینه های تأمین مالی کوتاه مدت، جریمه های پیش پرداخت و هرگونه هزینه انصراف برای بیمه یا آب و برق که ممکن است هنگام وارونه شدن منزل به صورت کوتاه انجام شود، بپردازند.

سخن پایانی

واقعیت این است که اگر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات آسان بود، همه این کار را می کردند. خوشبختانه با دقت و برنامه ریزی مناسب قبل از امضای قرارداد می توان از بسیاری از کشمکش های سرمایه گذاران تحمل کرد.

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید