وضعیت بازار ملک در سال ۱۴۰۰ و ۲ عامل اصلی رشد ملک

وضعیت بازار ملک در سال

وضعیت بازار ملک در سال ۱۴۰۰

بازار ملک سال ۱۴۰۰، بازار املاکی است که قیمتش پایین است. با توجه به وضع حاکم از نظر اقتصادی  در کشور، در سال ۱۴۰۰ مردم یک مقدار از نظرمالی دارای کمبود هستند. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری در حوزه ملک را دارید. املاکی را انتخاب کنید که اصطلاحاً به اشباع قیمتی نرسیده باشند. یعنی تعداد زیادی از مردم وسع خرید این ملک را داشته باشند، یا تعدادی از مردم پولشان به خرید این ملک برسد. مردم ایران ذاتاً از قدیم ملک را سلطان سرمایه‌گذاری می‌دانند پس تحت هر شرایطی به آن اعتماد و اطمینان میکنند.

در حوزه ملک چه نوع سرمایهگذاری موفق‌تر است؟

اگر قصد سرمایه‌گذاری در حوزه ملک را دارید به سراغ املاکی بروید که قیمت آن زیر ۱ میلیارد تومن ارزش داشته باشد. این دسته از املاک وقتی رشد پیدا کنند باز هم پول اکثر مردم برای خرید آن ملک میرسد. توصیه بنده این هست که سراغ زمین‌های ییلاقی بروید زمین مانند پارچه است. هر لباس فروشی یا هر خیاطی پارچه را میخرد، اما هر لباسی را هر مشتری نمیخرد. بطور مثال؛ یک لباس زنانه برای میهمانی و مجلس را فقط یک خانمی که در آن سن و سال و برای آن مجلس خاص باشد، خریداری میکند. اما هر پارچه‌ای را هر خیاطی میخرد امیدوارم با این تفاصر ۱۴۰۰ ساله خوبی برای سرمایه‌گذاری شما باشد. ما در ادامه ۸ اشتباه که سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات باید از آنها اجتناب کنند را معرفی میکنیم که مطمناً به دردتان خواهد خرد.

سرمایه‌گذاری در ملک مانند داشتن یک زمین حاصل‌خیز است. چون وقتی شما یک زمین حاصل‌خیز دارید، در مقابل دو راه برای برداشت محصول دارید.

  • یکی اینکه برای رشد محصولتان بشینید تماشا کنید و به امید باران و برف باشید.
  • دوم اینکه تلاش کنید و خودتان زمین را آبیاری کنید، کود دهید و به زمینتان رسیدگی کنید تا محصول بدهد چون زمینتان حاصل‌خیز است.

در هر دو صورت بار میدهد اما تفاوت حالت اول با دوم خیلی زیاد است. حال در سرمایه‌گذاری ملک هم دقیقاً همین قانون حاکم است در ادامه به توضیح این دو عامل میپردازیم.

دو عامل اصلی در رشد ملک وجود دارد این دو عامل عبارت‌اند از:

دوعامل اصلی رشد ملک

عامل خارجی :

عوامل خارجی از قبیل تورم و گرانی یک منطقه یا یک سری پروژه‌های درجه الف، ب، ج، که در سطح کشور، استان و منطقه به وجود می‌آید، در یک بخشی اجرایی می‌شود و باعث گرانی ملک میشوند. اینها عوامل خارجی هستند و شما بنا به این دلایل در همچین جاهایی ملکی خریداری نکنید. زیرا این عوامل به هر دلیلی متوقف بشوند ملک شما دیگر رشد نمیکند.

عامل داخلی:

این دسته از عوامل مربوط به خود شخص میباشد. این عوامل از قبیل، آبادسازی، بازساری یا با نقشه مهندسی طراحی شده باشد یا بطور مثال اینکه از یک معمار کمک بگیرد یا یک طراحی دکوراسیون داخلی یا یک نمای خارجی عالی داشته باشد. اینها موضوعاتی هستند که در اختیار خود شخص میباشند و جزو عوامل داخلی رشد ملک هستند.

سخن پایانی

و اما اگر به هر دلیلی عوامل خارجی اتفاق افتاد بسته به شانس احتمال دارد ملکی که خریداری میکنید رشد خوبی داشته باشد، ولی بصورت ۱۰۰ درصدی نمیتوان روی این موضوع حساب باز کرد. اما به عنوان یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای ملک، فقط روی عوامل داخلی حساب باز کنید.

وضعیت بازار ملک

 

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید