انواع ملک و انواع سرمایه گذاری ملکی

انواع سرمایه گذاری ملکی

 

نکته اساسی که در این مقاله میخواهیم آن را بررسی کنیم این است که بازار ملک فقط مختص مسکن نیست. بطور مثال میگویند مسکن به سمت رکود رفته است. در اولین برخورد افراد فکر میکنند که بازار مسکن فقط مربوط به ملک میباشد. این در حالی است که بازار ملک حداقل ۱۶ نوع ملکی دارد که یک نوع از آن مربوط به مسکن میباشد. ما در این مقاله علاوه بر بررسی اینکه چند نوع ملک وجود دارد به دو نوع روش سرمایه گذاری نیز اشاره خواهیم کرد پس در ادامه همراه ما باشید…

انواع ملک

ملک بطور کلی میتواند شامل زمین و ساختمان در انواع تجاری، اداری، مسکونی، صنعتی، ییلاقی، کشاورزی، گردشگری، یاترکیبی و… که هرکدام از این دوحالت میتوانند ۸ نوع باشند این ۸ نوع کدامند؟ بطور مثال یک حالت ساختمان مسکونی داریم که این چیزی که در مورد ساختمان صحبت میشود در حقیقت یک نوعش ساحتمان مسکونی است که امکان دارد ساختمان تجاری، اداری و… باشد. یا در نهایت میتوانیم بگوییم یک زمین مسکونی است. موضوع اینجاست که این ساختمان یا زمین میتواند تجاری یا مسکونی باشد. میتواند اداری و صنعتی و گردشگری و باغ و یا خدمات درمانی و فضای سبز و… نیز باشد.

تعریف زمین و ساختمان

زمین:

به محلی که درون آن هیچ گونه بنایی احداث نشده باشد زمین گفته می شود. زمینها دارای کاربری‌های مختلفی می‌باشند. زمین ممکن است براساس نوع محل ویژگی‌های متغیری داشته باشد بعنوان مثال در ارتفاعات امکان دارد تپه گونه باشد و یا بر اثر فرسایش پستی و بلندی داشته باشد.

ساختمان

مجموعه‌ای که تشکیل شده از چند واحد است که در یک ساختمان هستند و محیط هایی مثل راه پله، درب ورودی اصلی، حیاط و پارکینگ بین آنها مشترک است. معمولا از دو طبقه به بالا هستند و اکثراً کاربر‌ی های اداری، تجاری و مسکونی دارند.

در ادامه به تعریف دو نوع سرمایه گذاری میپردازیم:

انواع سرمایه گذاری ملکی

بطور کلی ما دو نوع سرمایه گذاری داریم

  • سرمایه‌گذاری تهاجمی
  • سرمایه گذاری تدافعی
سرمایه گذاری تهاجمی

دسته نوع اول که سرمایه گذاری تهاجمی نام دارد، به آن دسته از سرمایه گذاری‌ها میگویند که در آن شخص با داشتن ۵۰۰ میلیون سرمایه، ۱ میلیارد سرمایه گذاری میکند. و سعی بر ایجاد ریسک برای رسیدن به خواسته خود میکند. یعنی در اصل این نوع از افراد ریسک پذیر هستند.

سرمایه گذاری تدافعی

سرمایه گذاری تدافعی مربوط به آن دسته از سرمایه گذاری‌هایی میشود که بطور مثال شخصی با ۵۰۰ میلیون سرمایه، اگر بخواهد سرمایه گذاری کند، به اندازه همان سرمایه خود گام برمیدارند. در این دسته از سرمایه گذاری اشخاص به اندازه پول خود سرمایه گذاری میکنند. با توجه به معنی لغوی این کلمه که حالت دفاعی و ترس را در بردارد در این نوع سرمایه گذاری شخص دچار ریسک نمی‌شود.

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید