خرید خودرو درکشور ترکیه ونکاتی که دراین باره وجود داردکدامند؟

خرید خودرو

خرید خودرو در ترکیه

هرکدام از شما برای اقامت یا سفر به ترکیه میتوانید به خرید خودرو نو یا دست دوم از اشخاص خارجی خریداری کنید. حتی میتوانید اتومبیل خود را به ترکیه ببرید که در اصطلاح کاپتاژ(به معنی مجوز موقت خروج وسیله نقلیه به مدت یکسال از کشور میباشد) گویند.

  1. در ترکیه خودرو سرمایه محسوب نمیشود.
  2. در ترکیه یکی از اصلی ترین محصولاتی که به اروپا صادر میشود خودرو میباشد.  به همین دلیل خودرو های مونتاژ ترکیه نیز از کیفیت های بالایی برخوردار است.
  3. قیمتهای خودرو در ترکیه همانند ایران نیست.  در ترکیه خودروهای لاکچری با قیمتهای مناسب میتوانید تهیه کنید قابل ذکر است که در ترکیه محدودیتی برای برندهای خودرو سازی وجود ندارد و شما میتوانید مطابق با نیازتان از بهترین برندهای دنیا استفاده کنید.
  4. در ترکیه خودرو های دیزلی (به دلیل هزینه سوخت کمتر نسبت به بنزین) و دنده اتومات بیشتر مورد استقبال قرار میگیرد در این حوزه خودرو های آلمانی پرچمدار این مدل ماشینها هستند.
  5. حمل و نقل شهری در ترکیه و شهر های آن بسیار ارزان و مقرون به صرفه میباشد به همین خاطر هر خانواده یا شخصی بسته به نیاز خود خودرویی را انتخاب میکند.

نکته:

قیمت بنزین و استهلاک نگهداری خودرو در ترکیه زیاد میباشد. به همین علت شهروندان ترکیه نیاز ضروری به خرید اتومبیل ندارند. از این رو شهروندان و گردشگران اجاره خودرو در این کشور را راهی مناسب جهت رفع نیازهای خود میدانند.

اجاره خودرو در ترکیه

بیمه خودرو در ترکیه

  • علاوه برقیمت خودرو سوالی که برای خریداران خودرو در ترکیه مطرح میشود طریقه بیمه کردن خودروست. ترکیه نیز همانند کشورهای دیگر برای حمل ونقل خودرو دارای قوانینی است .در ترکیه برای وسیله نقلیه دو بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه صورت میپذیرد.
  • در این کشور داشتن بیمه نامه شخص ثالث اجباری میباشد. هر خودرویی این بیمه نامه را نداشته باشد حتی در صورتی که خودرو شما در پارکینگ باشد برای هرروز نداشتن بیمه جریمه خواهید شد. و این یک مسئله مهم است که باید آن را رعایت فرمائید اما داشتن بیمه  بدنه اختیاری بوده و نام دیگر آن بیمه کاسکو میباشد.
  • لازم به ذکر میباشد که درترکیه قیمت بیمه خودرو برای ماشین های سطح متوسط دارای قیمت واحدی است.  اما همانند ایران درصورت استفاده نکردن از بیمه به ازای هر سال تخفیفی از سوی بیمه دریافت خواهید کرد. در ترکیه قیمت بیمه بسته به نوع ماشین و تعداد سیلندر آن حساب میگردد.

امیدوارم تونسته باشم با این مقاله به سوالاتتون پاسخ داده باشم

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید