تاثیر دریاچه‌ چیتگر بر بازار مسکن و مزایای آن در منطقه ۲۲

تاثیر دریاچه‌ چیتگر بر بازار مسکن در منطقه ۲۲ تهران

درصد رشد قیمت مسکن پس از احداث این دریاچه بطور مثال از ۳ یا ۴ میلیون تومان به ۵ تا ۶ میلیون تومان افزایش داشته است. و در برخی مکانها که خانه ها بر منظره دریا و نمای دریاچه تسلط دارند به بالای ۷ تومن نیز میرسد. و در کل دریاچه‌ چیتگر باعث افزایش نرخ وبالا رفتن معاملات در این منطقه شده است. ما در این مقاله از کیسانا قصد داریم به معرفی دقیق تر از منطقه ۲۲ بپردازیم.

مزایای منطقه ۲۲ از نظر مسکن در تهران

۱. از نظر علمی و آموزشی و…

  • با وجود مراکز علمی زیاد این منطقه به قطب علمی تهران تبدیل شده است. و دارای نمایندگی های فعالی از دانشگاهها و مراکز مهم تحقیقات مانند دانشگاه صنعتی شریف، امیر کبیر و .. است که این مسائل سبب شده است تا شهرداری و عواملی که در بحث عمران منطقه نقش دارند، بیشتر برای بهبود مدیریت آن تلاش کنند.
  • منطقه ۲۲ تهران یکی از مناطق نوساز است و طرح‌های زیادی از جمله پروژه‌های آموزشی، ورزشی، فرهنگی، درمانی و… در این منطقه تعریف شده است و همچنین این مکان و فضا‌ها باعث افزاش شغل نیز شده است. این پروژه ها در نهایت به اقتصاد منطقه کمک بسیاری کرده و باعث تبدیل شدن آن به قطب اقتصادی و افزایش تقاضا برای خرید خانه شده است.

۲. از نظر تفریحی و تجاری

  • یکی از دسترسی‌های مهم منطقه ۲۲ تهران، آزاد راه تهران کرج و تهران شمال است که به یک مسیر اصلی برای رفت و آمد تبدیل شده است.
  • وجود اماکن تفریحی مطرح و شاخص در این منطقه از جمله دریاچه چیتگر. آبشار تهران، هزار و یک شهر، مجموعه فرهنگی ورزش آزادی و دریاچه‌ خلیج فارس نیز می‌تواند جزو عواملی باشد که این منطقه را از لحاظ تفریحی و گردشگری بی‌نیاز کرده است و افزایش تقاضا را در بازار مسکن بیشتر کرده است.
  • با وجود اینکه شهر تهران یکی از آلوده‌ترین شهر‌های ایران است. منطقه ۲۲ به دلیل وجود پارک جنگلی چیتگر، پارک جنگلی لتمان کن و فضا‌های سبز بسیاری که این منطقه را پوشش داده است. باعث شده است که به عنوان بخشی مهم برای سرمایه‌گذاری و خرید مسکن و ملک جلوه کند.
  • این منطقه دارای مراکز خرید مهمی مانند بام لند و همچنین شهرک‌های جدید و تازه احداثی است مانند شهرک راه آهن، شهرک صدرا و … است که آن را بیشتر در معرض دید برای سرمایه‌گذاری قرار می‌دهد.
دریاچه‌ چیتگر
دریاچه‌ چیتگر

نکاتی پیرامون خرید خانه در منطقه ۲۲ تهران

امکاناتی مانند کم بودن جمعیت، شلوغ نبودن، چشم‌انداز‌هایی مانند دریاچه چیتگر، فضا‌های سبز و باغ‌ها و خیابان و فضاهای باز امتیازاتی را برای خرید در این منطقه به نمایش گذاشته است. میانگین قیمت خرید در منطقه ۲۲ برای خرید خانه‌هایی که زیر ۵ سال سن بنا دارند تقریبا به ۷۸۸ میلیون تومان می‌رسد. میانگین قیمت خانه‌هایی که بیشتر از ۵ سال است که بنا شده‌اند حدود نزدیک ۵۲۱ میلیون تومان است.

منطقه ۲۲ به خصوص برای افرای که شاغل هستند و کار آن‌ها به مرکز شهر تهران نزدیک است. شاید گزینه‌ مناسبی نباشد چون این منطقه از مرکز شهر دور است و تردد به این مسیر زمان‌بر است. در طول سال‌های اخیر به خصوص هفت سال اخیر، بیشتر خانه‌ها‌یی خریداری شده است که متراژ آن‌ها از ۸۵ تا ۱۵۰ متر بوده است. در هنگام خرید بعضی موارد از جمله: چشم‌انداز‌ها، منظره‌های دریاچه، باغ گیاه شناسی و… می‌تواند باعث افزایش قیمت خانه شود.

اگر دنبال منطقه‌ای هستید که دارای آب‌ و هوای خوبی است. در بعضی مناطق خوش آب و هوای دیگر تهران نمی‌توانید خانه بخرید؛ منطقه ۲۲ می‌تواند گزینه‌ خوبی برای خرید باشد. قیمت خانه و آپارتمان در کل در منطقه ۲۲ مناسب است و برای کسی که بودجه‌ در مناطق دیگر تهران و نزدیک به مرکز شهر را ندارد گزینه بهتری است. در منطقه ۲۲ برنامه‌هایی تحت عنوان حیات شبانه در بوستان آبشار برگزار می‌شود که هر شب برنامه‌های هنری، فرهنگی، ورزشی و … در این بوستان از ساعت ۱۲ تا ۲ برگزار می‌شود که احتمالا در آینده این برنامه‌ها در سایر نقاط این منطقه افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: مشخصات، موقعیت جغرافیایی و دلایل محبوبیت منطقه ۲۲ ؛ کیسانا

جاذبه های گردشگری و رفاهی منطقه ۲۲ تهران

منطقه ۲۲ تهران دارای جاذبه های گردشگری زیادی مانند: پارک چیتگر، دریاچه چیتگر، باغ موزه ملی گیاه شناسی، پارک جنگلی لتمان کن، خرگوش دره، آبشار تهران، مراکز تفریحی و گردشگری  و… موارد گفته شده تنها بخشی از جاذبه های گردشگری منطقه ۲۲ است، که قابلیت جذب توریست از کشور های خارجی و کشور های همسایه را فراهم کرده است.

به دلیل گسترش جمعیت در این منطقه و نیاز به امکانات تفریحی، امکاناتی همچون: مجموعه فرهنگی ورزشی آزادی، پردیس سوارکاری، تله کابین، مونوریل، چتربازی و مجموعه تفریحی هزار و یک شهر که بزرگترین مجموعه تفریحی در خاورمیانه می باشد، ساخته و احداث شد.

دریاچه چیتگر یا شهدای خلیج فارس، این گستره آبی رنگ و جذاب در حال حاضر یکی از مقاصد تفریحی و پرطرفدار شهر تهران است. و نه تنها در آخر هفته ها و روزهای گرم تابستانی، بلکه در میان هفته و حتی اوقات سرد زمستانی نیز میهمانان بسیار دارد. از طرفی نه تنها خود دریاچه، بلکه در پارک اطراف و منطقه ساحلی نزدیکش، فضای وسیعی در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد. خانواده ها به دریاچه خلیج فارس می روند تا تفریح و آب هوای متفاوتی را در قلب شهر بزرگ تهران تجربه کنند.

بیشتربخوانید: منطقه ۲۲ چگونه بر آب و هوای تهران تاثیر میگذارد.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر نه تنها بزرگ ترین دریاچه مصنوعی ایران، بلکه بزرگ ترین مجموعه تفریحی، ورزشی و گردشگری تهران است. که در حال حاضر یکی از مکان های تفریحی پر تردد و شلوغ تهرانی ها خصوصا در آخرین روزهای هفته محسوب می‌شود. وسعت قسمت ساحلی و امکانات دریاچه چیتگر در حدود ۱۲۰ هکتار ارزیابی می شود. با این وجود می توان تصور کرد چه حجمی از خوشی در برابر ما قرار دارد. حال در ادامه خواهیم دید چطور در فضای وسیع چیتگر می توان خوش گذرانی کرد و چه بخش هایی برای گردش وجود دارد. در ابتدا با بخش های مختلف دریاچه چیتگر آشنا می شویم و سپس تمام تفریحات را بررسی می کنیم.

دریاچه وسیع چیتگر تهران دو در ورودی اصلی دارد. که یکی در سمت شرق و مرکز خرید بام لند و دیگری در سمت غرب دریاچه واقع شده اند. و دسترسی های مختلفی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

دریاچه‌ چیتگر
دریاچه‌ چیتگر

بخش گذر موج دریاچه‌ چیتگر

یکی از جذاب ترین و جدیدترین بخش ها در دورتا دور دریاچه، سازه گذر موج است. که در ضلع جنوبی دریاچه چیتگر قرار دارد. ساخت این بخش در سال ۹۵ به اتمام رسید و با انجام کارهای نهایی و نورپردازی ها در مهر همین سال، بهره برداری شد. این ضلع دریاچه که محیطی متفاوت را برای پیاده روی و دوچرخه سواری ایجاده کرده است. طولی ۷۵۰ متری دارد و به نام «گذر» شناخته می شود. برای آن که این گذر را خوب برانداز کنید. ابتدا از دور نگاهی به آن بیندازید. پیش از هر چیز چند سازه قوسی شکل خواهید دید که به صورت تدریجی ارتفاع پیدا می کنند. و در میان به قوسی بزرگ می رسند.

بیشتر بخوانید: معرفی محله شهرک چشمه از محله های بینظیر منطقه ۲۲

این قوس بزرگ که ارتفاعی ۱۵ متری دارد. بخش میانی گذر را تشکیل می دهد و در ادامه دوباره با چند قوس کوچک تر دیگر تکمیل می شود. خوب که این مجموعه سازه های پی در پی و قوسی شکل را تماشا کنید. وجه تسمیه آن را با نامش یعنی «موج» تشخیص می دهید. جالب است بدانید چیزی که طراحان گذر موج از آن الهام گرفته اند، صحنه موج های ناشی از برخورد سنگ به آب است.


قایق سواری در دریاچه‌ چیتگر

یکی از اولین کارهایی که می توان در دریاچه چیتگر انجام داد، قایق سواری است. در دریاچه چیتگر چند نوع قایق به چشم می خورد. که قایق های پدالی، شارژی، قایق های اتوبوسی یا کاتامارا و قایق های موتوری از آن جمله هستند.

راید اسکیت هوایی

یکی از هیجان انگیزترین بازی های اطراف دریاچه راید اسکیت هوایی است. این بازی که به شکل U غول پیکری است. شما را به چالشی از سرعت و هیجان فرا می خواند. در این بازی شرکت کنندگان دور تا دور در محفظه دایره ای شکلی می نشینند. پس از جایگیری در کنار هم، حرکت اسکیت هوایی آغاز می شود. ابتدا به آرامی به بالای مسیر U شکل برده شده و سپس با سرعت و شدت به پایین پرتاب می‌شوید.

مراکز خرید در منطقه ۲۲

منطقه ۲۲ دارای مراکز خرید زیادی است. مراکز خرید ی مانند: مرکز خرید تهران مال، مرکز خرید ایران مال ( بزرگ ترین مرکز خرید کشور و پنجمین مرکز خرید جهان). مرکز خرید رز مال، مرکز خرید طوبی و… این فرصت را ایجاد میکند کسانی که قصد خرید دارند. به این منطقه آمده و از این مراکز خرید دیدن کنند که این مورد خود باعث رشد و تعالی منطقه ۲۲ خواهد شد.

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید