معرفی ۸ سبک برتر از دکوراسیون های داخلی خانه؛ کیسانا

از خانه به محلی برای آرامش یاد میشود که اشخاص بعد از گذراندن یک روز کاری خسته کننده به آرامشی نیاز دارند. و الگویی که در این باره مطرح است و این آرامش را به خانه هدیه میدهد دکوراسیون مناسب میباشد. بسیاری از افراد در مواجه با انتخاب دکوراسیون به مشکل برمیخورند ما در این مقاله از کیسانا قصد داریم شما را با چند نمونه از دکوراسیون های شیک و به روز در عصر حاضر آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید…

طراحی سبک مدرن

این نوع از طراحی ها با ظاهری ساده و زیبا از محبوبیت بسیاری در حوزه دکوراسیون داخلی برخوردار است. و میتوان گفت یکی از بروز ترین مدل های موجود در صنعت دکوراسیون میباشد. این سبک با توجه به متنوع بودنش با تمامی مکانها چه مسکونی چه اداری قدرت سازگاری بالایی دارد. اوج شروع این سبک به دهه شصت و هفتاد میلادی برمیگردد. در سبک مدرن بیشتر از اشکال هندسی برای طراحی فرم کلی استفاده میشود که بیشتر بصورت مربع و مستطیل میباشد.

مواد اولیه لازم برای طراحی در این سبک چوب و پلاستیک میباشد. در سبک مدرن از الگوهای ساده و بی پیرایه استفاده میشود. این سبک با نهایت بهره گیری از فضا در بزرگ نشان دادن خانه برای آپارتمان های کوچک بسیار مناسب است.

در ادامه تعدادی تصویر از این سبک را مشاهده بفرمایید.

سبک مینیمالیست

این سبک که تاریخچه آن به قرن بیستم برمیگردد. تنها در معماری کاربرد ندارد، بلکه جنبشی در تمامی زمینه های هنری بوده است. در طراحی این سبک طراحان به سادگی و پاکیزگی اهمیت بسیاری میدهند. شعار این سبک ساده گرایی و حداقل گرایی در استفاده از عناصر اصلی دکوراسیون خانه و استفاده کامل از فضا است. از نظر طراحان این سبک حذف عناصر اضافی و ماندن عناصر اصلی به زیبایی این سبک و به حداکثر رساندن استفاده از فضا کمک میکند. خانه هایی که با این عنوان طراحی میشوند سه ویژگی، سادگی، بی آلایشی و کارآمدی را میتوان در آنها به وضوح رویت کرد.

در ادامه تعدادی تصویر از این سبک را مشاهده بفرمایید.

سبک معاصر

همان طور که خودتان بهتر می دانید، کلمه معاصر از نظر لغوی به آن چه که در زمان حال وجود دارد و یا اتفاق افتاده است، اشاره دارد. پس از این رو در این سبک نیز تمامی عناصری که در به وجود آمدن این سبک نقش دارند از عناصر زمان حال میباشند. سبک معاصر در طراحی داخلی همان سبکی است که به طور همزمان می تواند برای دفاتر، فروشگاه ها، خانه ها و فضاهای دیگر مناسب باشد. اصلی ترین، آشکار ترین و متمایزترین عنصر طراحی داخلی سبک معاصر، خط است. که این در جزئیات معماری، در استفاده از بلوک های رنگی، سقف های بلند، در و پنجره و اشکال هندسی آثار هنری دیواری و مجسمه سازی یافت می شود.

در ادامه تعدادی تصویر از این سبک را مشاهده بفرمایید.

سبک سنتی

همانطوری که از نام این سبک معلوم است مربوط به سنت ها و گذشتگان میباشد. هر چند از زمان پیدایش این سبک زمان زیادی میگذرد ولی همچنان از این سبک به دلیل سادگی در ارسال پیام به مخاطبان، استفاده میشود. از نشانه های اصلی این طرح میتوان به استفاده از متریال ها و المان ها و طرح های طبیعی که از طبیعت الهام گرفته شده است اشاره داشت. از ویژگی ها و المان های معماری مهم سبک ایرانی می توان به طاقچه ها و طاق های درگاه ها، ایوان های رفیع، ستون های بلند و استفاده از تیغه ها و دیوارهای زیاد برای تاکید بر حریم خصوصی فضاها اشاره کرد.

سبک ویکتوریایی

در میان سبک‌های هنری و مدل‌های مختلف دکوراسیون داخلی، یک نام وجود دارد. که به محض شنیدن آن تجمل و شکوه در ذهن افراد تداعی می‌شود: سبک ویکتوریایی یا ویکتورین. دکوراسیون ویکتوریایی که در سال‌های ۱۸۲۰ تا ۱۹۰۰ در انگلستان و آمریکا به شدت رواج داشت. هنوز هم در جهان طرفداران خاص خود را دارد. و برخی افراد هزینه‌های هنگفتی را صرف دکور کردن خانه خود به سبک ویکتورین می‌کنند. این سبک یکی از سبک‌‌‌های باشکوه در دکوراسیون داخلی که توجه زیادی به هماهنگی و تعادل در کنار زیبایی دارد.

اسکاندیناویایی

در میان تمام دکوراسیون‌های دنیا بعضی از دکوراسیون‌ها هستند. که به صورت خاص مورد توجه قرار گرفته و استفاده از آن‌ها رشد روز افزون و افزایشی داشته است. یکی از این سبک ها اسکاندیناویایی است. سبک اسکاندیناویایی با ترکیبی از عناصر مدرن و طبیعی، حال و هوایی شمالی به خانه می آورد و فضایی مینیمالیستی می آفریند. امروزه سبک اسکاندیناویایی از رنگ های طبیعی، چوب، مبلمان مدرن و وسایل فلزی استفاده می کند. تا فضایی تأثیر گذار خلق کند.

در ادامه تعدادی تصویر از این سبک را مشاهده بفرمایید.

صنعتی

همانطور که این نام نشانگر زندگی شهری با عناصر صنعتی و کارخانه ای است. دور از ذهن نیست که طراحی داخلی صنعتی نشانگر روحیه ی مینیمال و تقریبا مردانه و پاک است. رنگ بندی خنثی از رنگ های ماشین آلات و متغیر، چوب های خام و فلزات ناتمام با حال و هوای ماشینی حکایت دارد. سبک دکوراسیون صنعتی با به کار بردن گرما و صمیمیت عناصر قدیمی در کنار عناصر شیکِ مدرن، جلوه ای خاص و منحصر به فرد در محیط خانه به وجود می آورد.

در ادامه تعدادی تصویر از این سبک را مشاهده بفرمایید.

روستایی

دکوراسیون روستایی، ترکیبی کامل از طراحی داخلی راحت، بدون سر و صدا و دکور عمودی. کاربردی را برای ایجاد یک درخت روستایی گرم ایجاد می کند. مواد طبیعی به عنوان پایه و نقطه شروع برای ایجاد دکوراسیون منزل دلخواه خانه جشن زیبایی معتبر از مواد طبیعی برای ایجاد یک فضای زیبا و دلپذیر کار می کنند. آتش سوزی باز، پرتوهای بلوط و مبلمان راحت را در نظر بگیرید. 

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید