املاک و مستغلات چیست و چگونه کار می کند؟

املاک و مستغلات

املاک و مستغلات عبارتند از املاک، زمین، ساختمانها، ویلاهاو… اصطلاح املاک و مستغلات به معنای شیء فیزیکی یا واقعی است از ریشه لاتین res یا چیزهای دیگر ناشی می شود. برخی دیگر می گویند این واژه از لاتین rex به معنای “سلطنتی” است. زیرا پادشاهان قبلاً مالک همه سرزمین های پادشاهی خود بودند.

چهار نوع املاک و مستغلات وجود دارد:
مسکونی

املاک و مستغلات مسکونی شامل ساخت و سازهای جدید و خانه های فروش مجدد است. متداول ترین دسته، خانه های تک خانواده است. همچنین کانکس ها، تعاونی ها، خانه های شهری، خانه های دوبلکس، سه طبقه، خانه های با ارزش بالا، خانه های لوکس، خانه های چند سال ساخت و تعطیلات وجود دارد.

املاک و مستغلات
تجاری

املاک و مستغلات تجاری شامل مراکز خرید و مراکز خرید نواری، ساختمانهای پزشکی و آموزشی، هتل ها و ادارات است. ساختمان های آپارتمانی اغلب تجاری محسوب می شوند. حتی اگر از آنها برای اقامت استفاده شود. این به این دلیل است که آنها مالک تولید درآمد هستند.

املاک و مستغلات
صنعتی

املاک و مستغلات صنعتی شامل ساخت و ساز ساختمان ها و املاک و همچنین انبارها می باشند. از این ساختمان ها می توان برای تحقیق، تولید، ذخیره سازی و توزیع کالاها استفاده کرد. برخی از ساختمان هایی که کالاها را توزیع می کنند، املاک و مستغلات تجاری محسوب می شوند. طبقه بندی مهم است زیرا منطقه بندی، ساخت و ساز و فروش به طور متفاوتی انجام می شود.

زمین

زمین شامل زمین خالی، مزارع در حال کار و دامداری است. زیرمجموعه های موجود در زمین خالی شامل توسعه نیافته ها، توسعه اولیه یا استفاده مجدد، تقسیم و مونتاژ زمین است.

املاک و مستغلات
صنعت معاملات املاک و مستغلات چگونه کار می کند؟

همچنین املاک و مستغلات به تولید، خرید و فروش املاک و مستغلات اشاره دارد. املاک و مستغلات با محرکه مهم رشد اقتصادی، اقتصاد یک کشور را تحت تأثیر قرار میدهد.

 

بنگاه های املاک و مستغلات به مالکان خانه، مشاغل و سرمایه گذاران کمک می کنند تا هر چهار نوع ملک را خریداری و بفروشند. این صنعت معمولاً به متخصصانی تقسیم می شود که یکی از انواع آنها را مورد توجه قرار می دهد.

شاید از این موارد نیز خوشتان بیاید:

تحلیل شغل مشاور املاک؛ مزایا و معایب و انواع معاملات ملکی

نمایندگان فروشندگان از طریق سرویس خدمات املاک یا از طریق تماس های تخصصی آنها به یافتن خریداران کمک می کنند. آنها با استفاده از لیست مقایسه ای از املاک اخیراً فروخته شده ، قیمت ملک شما را تعیین می کنند. این راهکار می تواند به شما کمک کند تا املاک خود را در کمترین زمان بفروشید. بنابراین در نظر مشتریان بهترین حالت را خواهد داشت. آنها در مذاکره با خریدار به شما کمک می کنند بالاترین قیمت ممکن را بدست آورید. در کیسانا بیشترین خدمات نمایندگی فروشندگان ارائه شده است.

نمایندگان خریداران خدمات مشابهی را برای خریدار خانه ارائه می دهند. آنها بازار محلی را می شناسند. این بدان معنی است که آنها می توانند ملکی را پیدا کنند که از مهمترین معیارهای شما برخوردار باشد. آنها همچنین قیمت ها را مقایسه می کنند. و شما را به مناطق مقرون به صرفه راهنمایی می کنند. نمایندگان خریداران با اشاره به دلایلی که فروشنده باید قیمت پایین تری را بپذیرد، برای شما مذاکره می کنند. آنها به قانونی بودن روند، از جمله جستجوی عنوان، بازرسی و تأمین مالی کمک می کنند.

شاید از این موارد نیز خوشتان بیاید:

مشاوراملاک وکسب مهارتهایی برای تبدیل شدن به یک مشاوراملاک درجه یک.

سازمان ملی ملکی یا صنف مشاوران املاک، گزارش های ماهانه تعداد خانه های فروخته شده و متوسط ​​قیمت آنها را ارائه می دهد. این یک شاخص بهتر از سلامت کل صنعت مسکن نسبت به ساخت و سازهای جدید است.

این به این دلیل است که خانه سازان جدید می توانند نسبت به فروش در آینده و ساخت بیش از حد اشتیاق داشته باشند. آنها همچنین می توانند قیمت ها را کاهش دهند تا فروش را مجبور کنند. صاحبان خانه های شخصی باید عرضه و تقاضای بازار را دنبال کنند. آنها نفوذی برای دستکاری در بازار ندارند.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

هرکسی که خانه ای را خریداری یا بفروشد درگیر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می شود. این بدان معنی است که شما باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید. آیا خانه در حالی که در آن زندگی می کنید از نظر ارزش افزایش خواهد یافت؟ اگر وام بگیرید، نرخ بهره و مالیات آینده چه تاثیری بر شما خواهد داشت؟

املاک و مستغلات

بسیاری از افراد با سرمایه گذاری در خانه های خود که می خواهند به عنوان یک مشاغل خرید و فروش کنند، بسیار خوب عمل می کنند. روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. اول، شما می توانید یک خانه را بخرید. آنجاست که می توانید خانه ای بخرید و سپس آن را بفروشید. بسیاری از مردم صاحب چندین خانه هستند. و آنها را اجاره می دهند. برخی دیگر به عنوان راهی مناسب برای اجاره تمام یا بخشی از خانه های خود استفاده می کنند.

شاید از این موارد نیز خوشتان بیاید:

۴ نکته طلایی در سرمایه گذاری حوزه ملک و مسکن را بدانید.

شما همچنین می توانید بدون خرید خانه در مسکن سرمایه گذاری کنید. شما می توانید سهام سازندگان خانه را خریداری کنید. قیمت سهام آنها با بازار مسکن افزایش و کاهش می یابد. راه دیگر با اعتماد سرمایه گذاری در مستغلات است. اینها سرمایه گذاری در املاک  تجاری است. قیمت سهام آنها چند سال از روند املاک مسکونی عقب است.

نکته: کاهش ساخت و ساز خانه ها به معنای ضعف بازار مسکن است.

 

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید