چرا زمین ییلاقی زمین های خاص برای سرمایه گذاری هستند؟

وقتی میخواهید سرمایه‌گذاری ملکی کنید گزینه‌های زیادی دارید. اما اینکه کدام یک را انتخاب کنید، ممکن است سرنوشت خود و اطرافیانتان را تغییر بدهد. در این مقاله از کیسانا قصد داریم یک نوع سرمایه‌گذاری سود آور را با هم بررسی کنیم. در مقاله قبلی در مورد سرمایه گذاری ملکی و چند نوع ملک را معرفی کردیم در این مقاله نیز به بررسی پرسودترین نوع ملک میپردازیم.

زمین‌های ییلاقی

در حال حاضر سودآورترین نوع ملک، زمین‌های ییلاقی است چرا که در این مطلب ۶ مبحث را مطرح میکنیم تا با دلیل بدانید که چرا زمین‌های ییلاقی پر سودترین نوع ملک بشمار می‌آیند.

سود رشد

مهمترین عاملی که در سود رشد تاثیر دارد تورم است. تورم میتواند ناشی از گذر زمان، فعل و انفعالات اقتصادی و … باشد. که باعث می‌شود قیمت زمین ییلاقی را به طور اتومات بالا ببرد. سود رشد بین تمام انواع ملک مشترک است ولی با میزان این سود در زمین ییلاقی به دلایل مختلف از جمله پایین بودن قیمت پایه، بیشتر است.

سود آبادانی

وقتی زمین‌های ییلاقی و کشاورزی قابل تغییر کاربری را می‌خرید در واقع زمین خام خریده‌اید که میتوانید با اضافه کردن امکانات، قیمتش را بالا ببرید. با آوردن برق، آب، گاز یا کشیدن جاده به سمت زمین و غیره شما میتوانید زمینتان را آباد کنید و در واقع به سود آبادانی برسید.

سود بافت

هر شهر یا روستا یک بافت شهری یا روستایی دارد که وقنی زمین داخل این بافت قرار بگیرد مجوز ساخت و … به آن ملک داده می‌شود. اما این بافت ثابت نیست و در دوره‌های زمانی چند ساله با توجه به استراتژی‌های منطقه این بافت بزرگتر می‌شود. و زمین‌های بیشتری وارد بافت می‌شوند، حالا شما اگر زمین خارج بافت بخرید و بعد از گذشت زمان این زمین به داخل بافت برود قیمت زمین نیز بالا میرود.

برای اینکه ببینید زمینتان در چه بافتی قرار دارد باید در شهر‌ها نقشه جامع شهری و در روستاها طرح هادی روستایی را ببینید. بعضی از زمین‌های شهر هم با طی فرآیند قانونی خاصی می‌توانند داخل بافت بیایند که خیلی کار تخصصی است و هر کسی از پس آن برنمیاید.

سود سند

وقتی زمینتان در داخل بافت وارد شد یا بعد از ساخت می‌توانید برای ملکتان درخواست سند بدهید. این درخواست سند باعث می‌شود زمینتان یک پله دیگررشد کند و قیمتش بخاطر سنددار شدن باز هم بالاتر برود. اینکه زمین‌های ییلاقی سند ندارند دلیلی برای ضعیف بودنشان نیست، با مبایعه‌نامه و بررسی اسناد مالکین قبلی و تحقیقات کامل و تایید شورای محلی می‌توانید سرمایه‌گذاری مطمئنی داشته باشید.

سود ساخت

بعد از اینکه زمینتان وارد بافت شد و سند گرفتید. درون آن ساخت و ساز انجام دهید تا ارزش زمینتان را چند برابر کنید. ساخت و ساز علاوه بر اینکه خودش ارزش دارد، باعث بالا رفتن قیمت زمین هم می‌شود. طبیعتاً هر چند ساختمان ویلایی که می‌سازید امکانات و زیبایی بیشتری داشته باشد ارزش زمین را به همان نسبت بالا می‌برد البته که در شرایط فعلی خیلی توصیه به ساخت نمی‌کنیم. و اگر قصد استفاده دارید بسازید و گرنه زمین را بفروشید و به سراغ خرید زمین ییلاقی جدید بروید و این مراحل را برای چند زمین دیگر نیز طی کنید.

معاف از مالیات

اما در نهایت رسیدم به برگه برنده زمین‌های ییلاقی و آن چیزی نیست جز اینکه این زمین‌ها معاف از مالیت هستند و خرید و فروش و نگهداریشان برای شما هیچ مالیاتی در برندارد. البته به یاد داشته باشید که فعلا شرایط به این صورت میباشد. و باید دانشتان در مورد تغییر قوانیین مالیاتی نیز بروز شود. مثلا با ثبت در سامانه معاملات ملکی و گرفتن کد رهگیری شامل مالیات هم می‌شوید. نداشتن مالیات باعث می‌شود که خیلی از کساینکه بصورت تخصصی در کار سرمایه‌گذاری هستند، به سمت بازار آمده‌اند و بهترین زمین‌های ییلاقی را مال خود می‌کنند.

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید