بیمه مسکن؛ آشنایی با انواع بیمه منازل مسکونی در ایران

بیمه مسکن

بیمه منازل را بشناسید

همانطوری که همه ماها واقف هستیم حوادث طبیعی و غیر طبیعی هیچ موقع خبر نمیدهند. و هرآن ممکن است هر اتفاقی برای ماها و سرمایه هایی که داریم بیافتد . بیمه منازل به ما در جبران خسارات ناشی کمک میکند .

  • سوالی که برایمان پیش می آید این است که چکاری انجام دهیم تا کمترین صدمه ها را ببینیم ؟

ما به شما در این مقاله جواب سوالتان و بیمه و انواع بیمه برای منازل مسکونی را شرح خواهیم داد. با این حساب منازل هم مانند خودرو ها دارای بیمه ای هستند. که از جمله حوادث طبیعی و غیر طبیعی را پوشش میدهند .

بیمه و تعریفی از آن

از شروع پیدایش بشر بر روی این کره خاکی حوادث طبیعی و غیر طبیعی  وجود داشته است. و بشر در مقابل آن به دنبال راهی برای کم کردن خسارات ناشی از این حوادث میگشته است،  در طول تاریخ عنوان بیمه از همان ابتدا به شیوه های مختلفی وجود داشته است، و اما تعریفی که در این مورد میتوان از بیمه داشت این است ؛ که بیمه قراردادی است ما بین دو شخص بیمه کننده و بیمه شونده که بیمه شونده در قبال بیمه کردن خود ، منزل ، خودرو یا هر چیزه دیگری از این قبیل میباشد .

تاریخچه بیمه در ایران

اگر بخواهیم پیدایش بیمه به معنای امروزی در ایران را بازگو کنیم باید مروری بر زمان قاجار داشته باشیم ، بیمه نخستین بار در زمان ناصرالدین شاه قاجار حدود ۱۲۰ سال پیش مطرح شد و در ادامه با وارد شدن شرکت های خارجی در حوزه بیمه ، این فعالیتها شروع شدند .

انواع بیمه مسکن

بیشتر بخوانید:

تحلیل شغل مشاور املاک؛ مزایا و معایب و انواع معاملات ملکی
بیمه آتش سوزی :

آتش سوزی یکی از مهمترین رخدادهای طبیعی در کشور ما میباشد.  بطوری که آمارها نشان میدهند روزانه حدود ۵۰ آتش سوزی در کشور رخ میدهد با این وجود نیاز به بیمه یکی از اصلی ترین نیازها محسوب میشود .

در این نوع بیمه با توجه به قرار داد میان بیمه کننده و بیمه شونده ، تمام خسارتهای مالی و غیرمالی که به اموال بیمه کننده وارد میشود به عهده شرکت بیمه میباشد.

پوشش بیمه آتش سوزی

در حالت عادی این بیمه شامل خسارتی هایی همچون آتش سوزی صاعقه و انفجار را تحت پوشش قرار میدهد. همانطوری که در متن بالا گفته شد با توجه ب قرار دادی که بسته میشود شما اگر بخواهید بیمه های دیگر منزل مسکونی را جزو پوشش های بیمه آتش سوزی کنید باید آن را جداگانه خرید کنید و به بیمه تان اضافه کنید .

نکته

همانطوری در بیمه بدنه ماشین نوع ماشین و قیمت ماشین و لوازمی که اضافه شدند مورد بررسی قرار گرفته و شامل بیمه مشوند در بیمه مسکن نیز تمامی اثاث خانه قیمت خانه و مواردی از این قبیل مورد بررسی قرار میگیرد .

بیمه زلزله :

از آنجایی که ایران کشوری زلزله خیز است این بیمه جزو اصلی ترین بیمه های منازل محسوب میشود.  باتوجه به اتفاق های سالهای اخیر در کشور نیاز به این بیمه بیش از پیش احساس میشود.

به طور کلی بیمه زلزله جزئی از بیمه آتش سوزی محسوب میشود ینی هماطوری که گفته شد ابتدا باید بیمه آتش سوزی را خریداری کرده و از بخش فرعی بیمه آتش سوزی بیمه زلزله را نیز خریداری کنید

شما با استفاده از این بیمه میتوانید تمام لوزام منزل را بیمه کرده و در صورت خسارت مبلغی را از بیمه دریافت کنید . در بیمه منازل از نوع زلزله باید متراژ خانه را نیز جزو اطلاعات وارد شده در قرار داد ، قرار دهید .

 نکته مهم

حتما و حتما در وارد کردن اطلاعات مربوط به ملک و اثاث خود دقت داشته باشید تا در صورت خسارت دیدن بتوانید عین خسارات را از بیمه دریافت کنید  .

بیمه سرقت

این بیمه نیز جزعی از بیمه آتش سوزی محسوب میشود که آن را نیز همانند بیمه های دیگر خریداری کنید. سرقت اموال به معنای برداشتن اموال افراد بدون رضایت آنها گفته میشود و این کار جزو بیمه سرقت میباشد .

شما با استفاده از بیمه سرقت میتوانید در بروز همچین حوادثی لوازم و اثاث خانه را بیمه کرده و خسارات ناشی را از بیمه دریافت کنید .

بیمه سیل

بیمه سیل نیز یکی دیگر از انواع بیمه منازل میباشد و همانند بقیه بیمه ها زیر گروه بیمه آتش سوزی میباشد این بیمه نیز همانند بقیه بیمه ها میباشد.  شما میتوانید در صورت نیاز آن را خریداری کرده و خسارتهای ناشی از سیل را جبران کنید .

سخن پایانی

به این ترتیب شما میتوانید با خرید بیمه اصلی آتش سوزی و گزینه های فرعی آن خانه خود را برای آینده تان تضمین کنید .

برای ثبت رایگان آکهی هایتان به سایت keysuna.com مراجعه نمایید

    

در صورتی که این مطلب برای‌تان مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکداین
Share on telegram
تلگرام
Share on email
ایمیل
رضا احدی

رضا احدی

سعادت آباد

دیدگاه‌تان را برای‌مان بنویسید

mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید